اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فارس از وضعیت آب و هوا گزارش می‌دهد

بارش باران در گیلان و گردوخاک در زابل/هشدار آب‌گرفتگی معابر

امروز و فردا به سبب شدت بارش‌ها درگیلان آب گرفتگی معابر عمومی و در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و برخی نقاط اردبیل، طغیان رودخانه ها و مسیل‌ها پیش بینی می شود.

بارش باران در گیلان و گردوخاک در زابل/هشدار آب‌گرفتگی معابر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در سه روز آینده در استان‌های ساحلی خزر بارش باران گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود که شدت آن در 24 ساعته آینده در استان گیلان خواهد بود، همچنین دریای‌خزر به ویژه بخش‌های غربی آن مواج پیش‌بینی می‌شود.

در سه روز آینده تداوم وزش باد و گرد و خاک را در شرق کشور خواهیم داشت که در برخی ساعات در منطقه زابل با طوفان گرد و خاک همراه است.

روز چهارشنبه بارش باران گاهی وزش باد در استان‌های ساحلی خزر و رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و برخی نقاط اردبیل پیش بینی می شود.

به سبب شدت بارش در این مدت در استان گیلان آب گرفتگی معابر عمومی و در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و برخی نقاط اردبیل طغیان رودخانه ها و مسیل ها پیش بینی می‌شود، از این رو به شهروندان و مسافران ‌ توصیه می‌شود از اسکان و چادر زدن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

بعدازظهر چهارشنبه و روز پنج‌شنبه غرب و مرکز خلیج‌فارس مواج  خواهد بود.

آسمان تهران فردا صاف و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 36 و 26 درجه خواهد بود و این شرایط روز پنج‌شنبه نیز حاکم است.

فردا اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 9 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه 96) تا روز 12 مرداد امسال 165 میلی متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی 210.9 میلی متر بود، بنابراین تا تاریخ مذکور بارش سال جاری 21.7 درصد کمتر از سال گذشته است. 

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 226.3 میلی متر بود که بارش سال جاری 27.1 درصد کمتر از سال بلندمدت است. 

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و پنجم سال زراعی متعلق به منطقه بلده در استان مازندران به میزان 6.2 میلی مترو همچنین منطقه فیروزکوه در استان تهران به همین میزان بوده است. 

همچنین میانگین گرمترین منطقه در تاریخ مذکور مربوط به منطقه دژگاه دهرم در استان فارس به میزان 51 درجه سلسیوس و خنک‌ترین منطقه فیروزکوه در استان تهران به میزان صفر درجه سلسیوس بوده است. 

کاربران می‌توانند جزئیات دیگری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول