اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

بحران آب در روستاهای خراسان‌جنوبی جدی است/ در خطر بودن سلامتی مردم

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: کیفیت آب شرب بیرجند مطلوب نبود و سلامتی مردم در خطر بوده و باید موضوع ارتقاء کیفیت آب بیرجند مورد توجه قرار داده شود.

بحران آب در روستاهای خراسان‌جنوبی جدی است/ در خطر بودن سلامتی مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار مجمع نمایندگان استان با مدیران تابعه وزارت نیرو در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: کیفیت آب شرب بیرجند مطلوب نبوده و باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: سلامتی مردم در خطر بوده و باید موضوع ارتقاء کیفیت آب بیرجند مورد توجه قرار داده شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 44 درصد جمعیت استان مربوط به این حوزه انتخابیه است، یادآور شد: باید در اعتباراتی که در حوزه آب در بین شهرستان‌های استان توزیع می‌شود شاخص جمعیت شهرستان‌ها مدنظر باشد.

عبادی با بیان اینکه تعداد روستاهایی که در شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف آب ندارند زیاد بوده به طوری که 80 روستا در این شهرستان‌ها دارای چالش آب هستند، افزود: روستاهای زیادی در این شهرستان‌ها با مشکل بحران آب مواجه هستند.

وی ادامه داد: در توزیع اعتبارات حوزه آب باید تعداد جمعیت، تعداد روستاهایی که با مشکل آب مواجه بوده و همچنین میزان بحران آب مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه اعتبارات خوبی برای بحث آبرسانی از صندوق توسعه ملی دیده شده است، گفت: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور قول داده تا سهم استان خراسان‌جنوبی را به طور ویژه ببینند که این موضوع اگر نیاز به پیگیری نمایندگان مجلس استان داشته باشد باید اعلام گردد.

انتهای پیام/69027/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول