اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

سرویس دوچرخه اشتراکی هوشمند در دانشگاه تربیت مدرس راه‌اندازی شد

با راه‌اندازی سرویس دوچرخه اشتراکی هوشمند در داخل دانشگاه تربیت مدرس دانشجویان، کارمندان و اساتید این دانشگاه می‌توانند از آن استفاده کرده و به سیستم حمل و نقل پاک کمک کنند.

سرویس دوچرخه اشتراکی هوشمند در دانشگاه تربیت مدرس راه‌اندازی شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، بیدود یک سرویس اشتراک گذاری دوچرخه است، که به کاربر خود این امکان را می‌دهد که از دوچرخه با ترکیب نوآوری و فناوری تازه معرفی شده ی اینترنت اشیا استفاده کرده و سفرهای شهری خود را با سهولت انجام دهد.
در این راستا ، دانشگاه میزبان این سرویس اشتراک گذاری دوچرخه در جلوی در شمالی می باشد تا کاربران بتواند به راحتی از این خدمات بهره مند شوند.
نحوه استفاده از بیدود به این صورت است که کاربران اپلیکیشن را از سایت http://bdood.ir و یا منابع نرم افزاری دانلود می کنند. سپس کد رجیستری برای کاربر ارسال می شود تا عضویت آنها مورد تائید قرار گیرد. پس از طی این مراحل، کاربر قادر به استفاده از تعرفه های مورد نظر خواهد بود. همچنین یک بازه سفر استاندارد با مدت زمان ۳۰ دقیقه لحاظ شده که تعرفه هر سفر با این مدت زمان بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان خواهد بود.

در خصوص اپلیکیشن بیدود باید به نکاتی اشاره کرد که خدمات قابل توجهی برای آن لحاظ شده است. قابلیت مشاهده دوچرخه روی نقشه اپلیکیشن سبب می شود تا کاربران بتوانند در سریع ترین زمان ممکن، نزدیک ترین دوچرخه به محل حضور خود را پیدا کنند. سپس کاربر با استفاده از اسکن QR Code روی دوچرخه، قفل دوچرخه را باز کرده و سفر خود را آغاز می کند.

در انتهای سفر نیز با استفاده از اپلیکیشن، دوچرخه را قفل کرده و این پروسه برای کاربران تکرار می شود. در اپلیکیشن بیدود، علاوه بر زمان سفر، میزان کالری مصرف شده و کاهش سطح کربن به واسطه استفاده از دوچرخه ارائه می شود.
گفتنی است ارائه این سرویس در ایران متعلق به شرکت پاک چرخ ایرانیان می باشد که با قرار دادن دوچرخه های «بیدود» در سطح شهر به حمل و نقل پاک و دور از ترافیک کمک کرده و در میزان هزینه‌های جا به جایی به کاربران خود یاری رساند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول