اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سبزوار در مجلس:

بی‌توجهی رئیس‌جمهور به اخطارهای مجلس دلیل استیضاح برخی وزرا بود

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: در گذشته به آقای رئیس‌جمهور در مورد عملکرد برخی وزرا همانند ربیعی اخطار و تذکر دادیم اما رئیس جمهور به نامه‌های ما توجه نمی‌کرد تا مجبور به استیضاح برخی از وزرا شدیم.

بی‌توجهی رئیس‌جمهور به اخطارهای مجلس دلیل استیضاح برخی وزرا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حسین مقصودی شب گذشته در ویژه‌ برنامه تلویزیونی اشاره سیمای خراسان رضوی، گفت: مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان در سال‌های گذشته به یکدیگر نزدیک نشده بود اما اکنون این سه ضلع مثلث به یکدیگر نزدیک شده و آن‌ها براندازی نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار داده‌اند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه موضوع بیکاری در سراسر کشور معضلی جدی است و اوضاع اقتصاد کشور طی 40 سال اخیر نظام جمهوری اسلامی بی‌سابقه بوده است.

وی بیان کرد: عبور از تنگناهای اقتصادی کشور و بی‌اثر کردن تحریم‌های آمریکا نیازمند جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا است که مسؤولان باید نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

مقصودی با اشاره به وضعیت اقتصاد شهری سبزوار، تصریح کرد: سبزوار همانند دیگر شهرستان‌های استان با مشکل بیکاری دست‌وپنجه نرم می‌کند، مشکلاتی همانند سن بالای ازدواج، حاشیه‌نشینی و خالی شدن روستاها از مهم‌ترین مشکلات سبزوار است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با وجود پتانسیل‌های متعدد سبزوار طی 40 سال اخیر به این شهرستان توجه نشده و در سال‌های گذشته در موضوع تقسیمات کشوری در حق‌وحقوق سبزوار ظلم شده است.

وی قدمت سبزوار را حدود هفت هزار سال دانست و گفت: این شهرستان از چندین استان کشور و چندین کشور جهان وسعت بیشتری دارد و وجود  یک هزار و 200 اثر تاریخی سبزوار را به‌عنوان یکی از قدیمی شهرستان‌های کشور تبدیل کرده است.

مقصودی افزود: عامل عقب سبزوار عدم وجود اتحاد و همدلی در میان مدیران شهری است و مدیران به‌جای حل مشکلات مردم به دنبال باندبازی‌های سیاسی هستند، بنابراین این شهرستان نسبت به دیگر شهرستان‌های هم‌تراز عقب‌مانده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی 40 سال اخیر در شهرستان سبزوار به جوانان فرصت داده نشد و آن‌ها به دیگر شهرستان‌ها مهاجرت کردند، ادامه داد: امروزه باید از فضای تهمت زدن و تخریب یکدیگر فرار کنیم، متأسفانه این فضا همچنان در سبزوار وجود دارد.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به شهرستان سبزوار، تصریح کرد: رئیس‌جمهور همیشه سفرهای خود را از مراکز استان آغاز می‌کند اما این بار سفر استانی را از شهرستان سبزوار آغاز کرد و فولاد سبزوار با 600 نیرو به‌صورت مستقیم توسط رئیس‌جمهور راه‌اندازی شد.

مقصودی در ادامه گفت: چندی پیش با سفر ستاد تسهیل و رفع موانع کسب‌وکار کشور به سبزوار سفر کرد و تعداد زیادی از کارخانه‌های نیمه فعال سبزوار احیاء شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: درگذشته به رئیس‌جمهور در مورد عملکرد برخی از وزرا همانند ربیعی اخطار دادیم و همچنین چندین بار دیگر به آقای رئیس‌جمهور تذکر دادیم اما به نامه‌های ما توجه نمی‌کرد و مجبور به استیضاح برخی از وزرا شدیم.

وی ادامه داد: کابینه دولت فرسوده است و ۲۰۰ نفر از اول انقلاب تاکنون در سمت‌های مختلف هستند اما باید از وزیرهای جوان همانند آقای جهرمی در کابینه دولت به‌کار گرفته شود.

مقصودی بیان کرد: با اجرای قانون منع به‌کارگیری نیروهای بازنشسته استاندار خراسان رضوی، معاونین استاندار، شهردار مشهد و ۱۲۰۰ مسؤول دولتی از بدنه دولت حذف می‌شوند و به‌جای آن‌ها باید از نیروهای جوان استفاده شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز کشور شرایط اقتصادی خوبی ندارد و دستگاه قضایی باید با مفسدان اقتصادی برخورد جدی شود و با اتحاد و وحدت میان مردم و مسؤولان از این شرایط بحران اقتصادی کشور به‌سلامت عبور می‌کنیم.

وی گفت: حضور آقای همتی در جایگاه ریاست بانک مرکزی نقش مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش قیمت ارز داشته و مجلس شورای اسلامی طی چند روز اخیر با مصوبات متعدد به موضوع ساماندهی وضعیت اقتصادی و موضوع ارز ورود پیدا کرده است.

مقصودی تصریح کرد: دولت در سال جاری به‌حق و حقوق شهرداری‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر توجه نکرد و بسیاری از این شهرداری‌ها در موضوع پرداخت حقوق کارکنان دچار مشکل شده‌اند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود پیدا کردند

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسؤولان شهری سبزوار برای رسیدن به شاخص‌های توسعه باید همکاری و همدلی بیشتری داشته باشند، یادآور شد: اگر مسؤولان شهری ادعای حمایت از سرمایه‌گذار را دارند، باید واقعی باشد اما متأسفانه برخی از سرمایه‌گذاران به‌دلیل از حمایت مسؤولان شهری از سبزوار فرار کرده‌اند و به استان‌های شمالی کشور رفته‌اند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول