اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشییع دانش‌آموزان یمنی برگزار شد؛ «الحوثی»: کشتار کودکان یمن تکرار جنایات آمریکا در ژاپن و سایر کشورهاست

در مراسم تشییع پیکرهای شهدای روز پنجشنبه حمله جنگنده‌های سعودی به صعده، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، آمریکا را مسئول اصلی این جنایت علیه کودکان یمنی دانست.

تشییع دانش‌آموزان یمنی برگزار شد؛ «الحوثی»: کشتار کودکان یمن تکرار جنایات آمریکا در ژاپن و سایر کشورهاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با حضور پرشمار مردم استان «صعده» در شمال یمن و استان‌های دیگر از جمله پایتخت (صنعاء)، امروز دوشنبه مراسم تشییع پیکر شهدای حمله اخیر عربستان سعودی در شهر «ضحیان» برگزار شد.

پنجشنبه هجدهم مرداد، جنگنده‌های ائتلاف سعودی یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در بازاری در شهر ضحیان واقع در استان شمالی «صعده» را هدف قرار دادند که بر اساس آماری که تاکنون منتشر شده، دست‌کم 50 نفر شهید و ۷۷ تن زخمی شدند.

چهار روز پس از این حمله، امروز، مراسم تشییع و دفن کودکان یمنی در حالی برگزار شد که مسئولان یمنی گفتند، هنوز عملیات یافتن مفقودان حمله جنگنده سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان در استان «صعده» در اطراف محل حادثه، ادامه دارد.

مدیر دفتر شبکه بهداشت استان صعده نیز امروز اعلام کرد که یکی از کودکان مجروح بازمانده از حادثه، امروز به دلیل شدت جراحات وارده، جان باخت تا شمار دانش‌آموزان شهید به 52 نفر برسد. 

 پایگاه خبری شبکه «المسیرة» اعلام کرد، شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع، با در دست داشتن تصاویر شهدای حمله عربستان به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی، علیه نیروهای ائتلاف سعودی شعار سر دادند.

 

نزدیک به 50 خودرو، پیکرهای شهدای این جنایت را به میدانی که قرار بود از آنجا مراسم تشییع آغاز شود، انتقال دادند.

 

پدر یکی از شهدای این حادثه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار المسیره اظهار داشت: ما به متجاوزان ظالم اعلام می‌کنیم که شما نمی‌توانید عزم راسخ ما را در هم بشکنید و خون کودکانمان به اذن الهی شما را نابود خواهد کرد.

 «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز در مراسم تشییع کودکان یمنی حاضر شد.

الحوثی پس از ادای نماز تشییع‌کنندگان بر پیکر شهدای ضحیان، گفت: جنایت هدف قرار دادن دانش‌آموزان در ضحیان جنایت آمریکا و همپیمانانش در ائتلاف سعودی است. ما آمریکا را در این جنایت و هر جنایت دیگری که علیه مردم یمن صورت گیرد، مسئول می‌دانیم. این جنایت نشان داد که نیروهای متجاوز به هیچ قانونی احترام نمی‌گذارند و تروریست و جنایتکارند.

وی افزود: اگر وزارت خارجه آمریکا مجوز این کشتار را صادر نکرده بود، عربستان و افسران آمریکایی حاضر در اتاق‌های عملیات ائتلاف سعودی، این جنایت را مرتکب نمی‌شدند. جنایت قبیح کشتار این کودکان در ضحیان، تکرار جنایت آمریکایی‌ها در ژاپن و سایر کشورها است. 

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد که نیروهای زمینی، دریایی و هوایی یمن، به عملیات‌های خود علیه متجاوزان در تمامی جبهه‌ها ادامه خواهند داد. ما به نیروی موشکی خود درود می‌فرستیم که شبحی رعب‌آور و ترسناک برای دشمنان شده است.

انتهای پیام/غ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول