اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش:

اردوگاه باهنر فقط وثیقه است/استفاده از «اقلام مدرسه‌ای دارای نماد ضدتربیتی» ممنوع است

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت اردوگاه باهنر گفت: دولت با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مکلف بودند برای دریافت تسهیلات وثیقه بگذارند و آموزش و پرورش، اردوگاه باهنر را به وثیقه گذاشت.

اردوگاه باهنر فقط وثیقه است/استفاده از «اقلام مدرسه‌ای دارای نماد ضدتربیتی» ممنوع است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه اختتامیه بیست ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان پسر برگزیده کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش و پرورش به دنبال توسعه متوازن بین همه ساحت‌های شش‌گانه است و برای ایجاد توازن از دوره ابتدایی شروع کردیم.

وی با اشاره به توجه به مهارت‌های زندگی است،  تصریح کرد: در این مسیر یکی از مهم‌ترین موانعی که داریم و باید به انرژی همراه تبدیل شود، خانواده‌ها هستند؛ تلقی خانواده حفظ برخی محفوظات و تعاریف در کتا‌ب‌های درسی است که باید این تلقی عوض شود.

بطحایی بیان کرد: در یک سال اخیر دستاوردهای خوبی در این زمینه داشتیم و این ادبیات در جامعه امروز تا حدی جای خود را باز کرده است که مدرسه فقط یادگیری در سطح آموزشی نیست و باید به محلی برای زندگی دانش‌آموزی تبدیل شود

وی با اشاره به شعار سال که حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: نقش و جایگاهی که آموزش و پرورش در تحقق شعار سال دارد، این است که آموزش و پرورش به جهت جامعه مخاطبانش و قریب به ۳۰ میلیون مخاطب گستره وسیعی دارد و احساس تکلیف می کنیم که برای تحقق کالای ایرانی نقش ایفا کنیم و نمایشگاه‌هایی را خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: استفاده از نمادهای ضد تربیتی که برخی دانش‌آموزان در اقلام مدرسه استفاده می‌کنند، ممنوع است چرا که نمادها نباید آثار زیانبار تربیتی داشته باشد؛ برخی از نمادها ذهنیت‌گرایی مفرط و انزوای بالا را دنبال می‌کند و در کالاهای ایرانی نبود این موضوع را دنبال می‌کنیم.

بطحایی تصریح کرد: سال تحصیلی جدید به‌زودی آغاز می شود و نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات آماده هستند و امیدواریم مهر با شکوه  را برای حدود ۱۳.۵ میلیون دانش‌آموز  شاهد باشیم.

وی درباره وضعیت اردوگاه باهنر گفت: دولت با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مکلف بودند برای دریافت تسهیلات وثیقه بگذارند و آموزش و پرورش، اردوگاه باهنر را به وثیقه گذاشت.

وزیر آموزش و پرورش افزود: البته اشکال حقوقی در تنظیم قرارداد بوده اما اصلا و ابدا فروش اردوگاه درست نیست؛ اردوگاه متعلق به آموزش و پرورش و معاونت پرورشی است و با توجه به حساسیت ها امیدوارم با پرداخت دیون به وسیله سازمان برنامه و بودجه که  به‌زودی اتفاق می افتد کل دیون پرداخت شود.

بطحایی تصریح کرد: اردوگاه شهید باهنر آن گونه که انتقال مالکیت مطرح است اصلا و ابدا فروخته نشده است.

وی در اختتامیه سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان پسر برگزیده کشور با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در مدارس، اظهار کرد: توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و برگزاری جشنواره‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش‌ و پرورش برای تحقق مهارت‌آموزی و کشف استعدادهاست.

وی افزود: آموزش ‌و پرورش مکانی برای زندگی کردن است و مدرسه باید تبدیل به کارگاهی شود که در آن دانش‌آموزان تمرین زندگی کنند و هر آنچه در زندگی فردی و اجتماعی نیاز دارند، تمرین و ممارست شود.

وزیر آموزش ‌و پرورش، تمرین صبوری، مدارا و باهم زندگی کردن در مدرسه را مهم دانست و گفت: هدف نهایی در تعلیم و تربیت، تمرین زندگی و مهارت‌آموزی است که در مدارس به این رویکرد کمتر پرداخته می‌شود و به این دلیل فضای مدرسه از شادی و نشاط دور شده است.

 وی ادامه داد: جشنواره‌های فرهنگی و هنری که سالانه برگزار می‌شود باید در استان‌ها و مناطق آموزشی مرتباً تکرار شود و برنامه‌های مدارس با محوریت چنین برنامه‌ها و فعالیت‌هایی تدوین شود تا مدرسه از مکانی برای حفظ آموزی به مکانی برای تمرین زندگی تبدیل شود.

بطحایی تصریح کرد: برای نزدیک شدن به مدرسه بانشاط و ‌پرشور و تقویت و گسترش ادبیات و تاریخ کهن ایران، یکی از مهم‌ترین موانعی که آموزش ‌و پرورش با آن مواجه است، تلقی خانواده‌ها از برنامه‌های آموزشی و پرورشی است که باید تصحیح شود و آموزش ‌و پرورش با برگزاری چنین برنامه‌ها و جشنواره‌هایی می‌تواند دانش‌آموزان توانمند پرورش دهد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها به مدارس و معلمان برای چگونگی تعلیم و تربیت، تحمیل حفظیات می‌کنند، تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین موانعی که مدارس را از اهداف اصلی تعلیم و تربیت دور می‌کند، دیدگاه خانواده‌هاست که شکل‌گیری مدرسه همراه با فعالیت‌های فرهنگی و هنری را مطلوب نمی‌دانند و مدرسه را فقط برای یادگیری ریاضیات و فیزیک می‌خواهند و البته بخشی از آن‌هم صحیح است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در آموزش ‌و پرورش مصمم هستیم که مسیر را اصلاح کنیم و مدرسه را برای تربیت در تمامی سطوح تعلیمی آماده کنیم و ۶ ساحت سند تحول بنیادین را به‌صورت متوازن اجرا و عملیاتی کنیم.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول