اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سران دو کره در سپتامبر در پیونگ یانگ دیدار می‌کنند

وزارت اتحاد دو کره اعلام کرد که سران دو کشور در ماه سپتامبر 2018 در پایتخت کره‌شمالی دیدار می‌کنند.

سران دو کره  در سپتامبر در پیونگ یانگ دیدار می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سران کره شمالی و جنوبی در ماه سپتامبر در پیونگ‌یانگ دیدار خواهند داشت.

بنابر گزارش شبکه خبری سی‌ .ان .ان،  وزارت اتحاد کره‌جنوبی امروز دوشنبه پس از چندین دور مذاکره در سطح عالی میان مقامات سئول و پیونگ‌یانگ از دیدار سران دو کشور  خبر دارد. «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی و «کیم کونگ اون» رهبر کره شمالی نخستین بار در ماه آوریل با هم دیدار کردند و درباره روابط نزدیک میان پیونگ‌یانگ و سئول به توافق رسیدند.

نشست پیش رو، سومین دیدار این افراد خواهد بود. آنها پیشتر در ماه می در منطقه حائل نظامی که کره شمالی را از کره جنوبی جدا می‌کند، با هم ملاقات کرده بودند.

در جریان  دیدار آوریل گذشته، «کیم جونگ اون» از منطقه غیرنظامی میان دو کره عبور کرد و وارد خاک کره جنوبی شد تا اولین رهبر کره شمالی باشد که از زمان جنگ دو کره (۱۹۵۰-۱۹۵۳) پا به خاک همسایه جنوبی می‌‌گذارد.  در این دیدار، سران دو کره پس از امضای یک توافق در نشست خبری مشترک حاضر شدند.

«مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی در این کنفرانس خبری گفت که دو کره توافق کردند به منظور کاستن از تنش‌ها،  ماه آینده مذاکرات سطوح بالای نظامی بین دو کشور برگزار شود. به گفته او، دو کشور توافق کردند اقدامات خصومت آمیز علیه یکدیگر را متوقف کنند. وی همچنین خبر داد که در پاییز از پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی دیدن خواهد کرد.

دو طرف همچنین در زمینه  ارتباط دائمی میان شهرها و روستاهای مرزی توافق کردند. رهبر کره شمالی هم در این کنفرانس خبری مواضع خود را درباره توافق با همسایه جنوبی و راهکار حصول به توافق صلح پایدار بین دو کشور مطرح کرد.

در صورت انجام شدن سفر آتی، مون سومین رئیس‌جمهور کره‌جنوبی خواهد بود که به پیونگ یانگ سفر می‌کند. «کیم دئا جونگ» رئیس‌جمهور وقت کره‌جنوبی  با «کیم جونگ ایل» رهبر پیشین کره شمالی در سال ۲۰۰۰  در جریان اجلاس بین کره دیدار کرد. «رو مو هیون» دیگر رئیس‌جمهور کره‌جنوبی است که در سال ۲۰۰۷  با کیم جونگ ایل در پیونگ‌یانگ دیدار کرده است.

انتهای‌پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول