اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف برای گفت‌وگو درباره نشست 4‌جانبه سوریه به ترکیه می‌رود

وزارت خارجه روسیه از سفر وزیر خارجه این کشور به آنکارا به منظور گفت‌وگو درباره تدارکات برگزاری نشستی چهارجانبه با حضور فرانسه و آلمان درباره سوریه در ماه سپتامبر خبر داد.

لاوروف برای گفت‌وگو درباره نشست 4‌جانبه سوریه به ترکیه می‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که تدارکات برگزاری نشستی درباره سوریه در آینده‌ای نزدیک با حضور سران روسیه، فرانسه، ترکیه و آلمان در حال انجام است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه روسیه همچنین گفته است که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه قرار است امروز و فردا (سه‌شنبه) به آنکارا سفر کند تا درباره این نشست چهارجانبه با همتای ترکیه‌ای خود بحث و گفت‌وگو داشته باشد.

بر اساس گزارش «دیلی صباح»، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در تاریخ 7 سپتامبر (16 شهریور) میزبان نشستی چهارجانبه در استانبول خواهد بود. فرانسه، آلمان و روسیه در این نشست حضور خواهند داشت تا درباره مسائل منطقه‌ای از جمله بحران سوریه و تصمیم آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران و عواقب این اقدام بحث و گفت‌وگو کنند.

نشست‌های چندجانبه با موضوع صلح سوریه و با حضور روسیه در کنار ایران و ترکیه از ماه فوریه سال 2017 میلادی آغاز شده بود که دهمین دور این مذاکرات نیز در پایان ماه گذشته میلادی برگزار شد و حالا به نظر می‌رسد که روسیه در تلاش است تا چهارچوب جدیدی برای مذاکرات صلح سوریه با حضور فرانسه و آلمان تعریف کند.

دهمین دور از مجموعه نشست‌های صلح سوریه در چهارچوب آستانه روز 30 و 31 جولای (8 و 9 مردادماه) در شهر سوچی روسیه برگزار شد. محور اصلی این دور از گفت‌وگوهای روند آستانه، تسهیل شروع به کار کمیته قانون اساسی سوریه (مصوب کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی)، بررسی راه های تسهیل بازگشت آوارگان سوری به خانه و کاشانه خود و برگزاری نشست جدید کمیته تبادل بازداشت شدگان و مفقودان بحران سوریه بود.

کشورهای تضمین کننده آتش‌بس سوریه یعنی ایران، روسیه و ترکیه در بیانیه پایانی این نشست بر ضرورت حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید کردند و قرار بر این شد تا دور بعدی این مذاکرات در ماه نوامبر برگزار شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول