اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

معاون اندیشکده سلطنتی انگلیس درخواست ضدایرانی سفیر آمریکا را به تمسخر گرفت

معاون رئیس اندیشکده سلطنتی «چتم هاوس» در انگلستان در واکنش به دعوت سفیر آمریکا برای ملحق شدن لندن به واشنگتن و خروج از برجام گفت که انگلیس از پیش‌قدم‌ها در حفظ برجام بوده است.

معاون اندیشکده سلطنتی انگلیس درخواست ضدایرانی سفیر آمریکا را به تمسخر گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سایمون فریزر» معاون رئیس اندیشکده سلطنتی «چتم هاوس» انگلستان در واکنش به درخواست آمریکا برای حمایت انگلیس از آمریکا در خروج از برجام، گفت واشنگتن در حالی تلاش برای فشار به ایران را «کارزاری جهانی» می‌خواند که متحدان غربی و کشورهای مهم جهان را در این کارزار با خود همراه ندارد.

فریزر روز یکشنبه در حساب کاربری خود در توییتر خطاب به «وودی جانسون» سفیر آمریکا در انگلستان که خواسته بود لندن به جای حمایت از موضع اتحادیه اروپا در قبال ایران، از موضع واشنگتن در خروج از توافق هسته‌ای حمایت کند، تاکید کرد که انگلیس از امضاکنندگان برجام است و اتحادیه اروپا و ناتو واشنگتن را در فشار به ایران همراهی نمی‌کنند.

معاون رئیس چتم هاوس در واکنش به اینکه جانسون فشار به ایران را «کارزاری جهانی» خوانده، با لحنی تمسخرآمیز  نوشت: «یک مشکل کوچکی هست... انگلستان همین حالا عضو یک ابتکار بین‌المللی درباره ایران است که ایالات متحده به صورت یکجانبه از آن کنار کشید. بعید است "تلاش جهانی" شما متحدان اصلی یعنی اتحادیه اروپا و ناتو، یا روسیه، چین یا هند را شامل شود.»

وودی جانسون طی نامه‌ای به روزنامه تلگراف خطاب به لندن درباره ایران گفته بود: «آمریکا در حال افزایش فشارهای خود بوده و می‌خواهد انگلیس را در کنارش ببیند. زمان خروج از توافق معیوب ۲۰۱۵ فرا رسیده است... ما از بریتانیا می‌خواهیم که از قدرت و نفوذ دیپلماتیک قابل توجه خود استفاده کند و به ما پیوندد، آنهم زمانی که ما اقدامات قاطع جهانی برای رسیدن به یک توافق واقعا جامع را رهبری می‌کنیم».

جانسون با تعیین ضرب‌الاجل صریح برای شرکت‌های انگلیسی جهت توقف تجارت با ایران، هشدار داد که در غیر اینصورت، با «عواقب جدی» در معاملات با آمریکا مواجه خواهند شد. 

حدود یک هفته پیش «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس تفاهمنامه اجرای قوانین مسدودساز اتحادیه اروپا در برابر تحریم‌های آمریکا را به صورت مشترک با دیگر کشورهای باقی‌مانده در برجام امضا کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۱۸ اردیبهشت آمریکا را از برجام اعلام کرد. وی گفت که تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر جدید در بازه ۹۰ تا ۱۸۰ روزه علیه ایران باز خواهند گشت. واشنگتن در تلاش بود با تهدید کشورهای واردکننده نفت ایران، صادارت نفت ایران را به صفر برساند، با این وجود بسیاری از کشورها اعلام کرده‌اند از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران پیروی نمی‌کنند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول