اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

یک مقام مسئول وزارت اقتصاد در گفت‌وگو با فارس خبر داد

مذاکره برای جذب فاینانس‌ تجهیز شده از اروپا/ چشم انداز قراردادها مثبت است

یک مقام مسئول وزارت امور اقتصادی و دارایی از تشکیل تیم‌های دو و چندجانبه برای رفع موانع جذب فاینانس‌های تجهیز شده با اروپا خبر داد و چشم انداز آن را مثبت ارزیابی کرد.

مذاکره برای  جذب فاینانس‌ تجهیز شده از اروپا/ چشم انداز قراردادها مثبت است

یک مقام مسئول وزارت امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه یکی از راه‌های جذب سرمایه‌های خارجی از طریق تجهیز و انعقاد قرارداد در قالب فاینانس است، اظهار داشت: طی چند سال اخیر تلاش‌ها و همکاری‌ وسیعی برای انعقاد قرارداد دریافت سرمایه خارجی (فاینانس) صورت گرفته و اکنون نیز با چندین بانک اروپایی تفاهم جذب این منابع در دستور کار قرار دارد. 

وی افزود: در چندین ماه گذشته فاینانس‌هایی از کشورهای ایتالیا،‌اتریش،‌دانمارک و دیگر کشورها تجهیز شده و تفاهم‌نامه آن منعقد شده است. رقم این وام‌ها بیش از 7 میلیارد یورو بوده است تا بتوان پروژه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار اقتصاد کشور پوشش داد

این مقام مسئول وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه به دلیل برخی محدودیت‌ها موانعی پیش روی جذب فاینانس‌ها قرار دارد، تصریح کرد: نگاه اروپا و کشورهای یاد شده نسبت به فاینانس‌های تدارک شده مثبت است، اما معتقدند باید موانع و مشکلات آن برطرف شود. در حال حاضر مذاکرات برای جذب این منابع در دستور کار است. 

وی تاکید کرد: تیم‌های متشکل از ایران و اروپا در حال مذاکره برای پیدا کردن راهکارهای بانکی و مرتفع شدن موانع جذب این منابع هستند.

این مقام مسئول وزارت اقتصاد یادآور شد: پروژه‌های اولویت‌دار داخلی انتخاب شده و فرایندهای اجرایی آنها به منظور استفاده از فاینانس در جریان است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول