اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وقتی چرخ دوچرخه‌سواری زنجان نمی‌چرخد

چوب دلار؛ لای چرخ دوچرخه‌سواری!

در استان زنجان با وجود استعدادهای برتر در ورزش دوچرخه‌سواری و فعالیت برترین ورزشکار کشور در این رشته در استان؛ هنوز زیرساخت‌های فعالیت در این رشته فراهم نشده و از طرفی نوسانات ارزی نیز مزید بر علت مشکلات ورزشکاران در این حوزه شده است.

چوب دلار؛ لای چرخ دوچرخه‌سواری!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ دوچرخه‌سواری ورزشی مفرح و سالم برای اقشار مختلف مردم محسوب می‌شود و امروزه در بسیاری از شهرها دوچرخه‌سواری ورزشی همگانی و خانوادگی به شمار رفته و در بیشتر شهرها متولیان به دنبال ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری هستند.

اما در استان زنجان با وجود استعدادهای برتر در ورزش دوچرخه‌سواری و فعالیت برترین ورزشکار کشور در این رشته در استان زنجان؛ هنوز زیرساخت‌های فعالیت در این رشته فراهم نشده است.

بر همین اساس هیات دوچرخه سواری استان طی سال‌های اخیر با فراز و نشیب‌های فراوانی روبه‌رو بوده که اکثر این مشکلات نیز مالی است؛ چرا که به علت هزینه‌های بالای این ورزش بسیاری از رکاب‌زنان به دلیل عدم توانایی در تامین هزینه‌ها مجبور به کنار گذاشتن این ورزش می‌شوند.

*سرمایه‌گذاری ضعیف ایران در ورزش نسبت به دیگر کشورها

رئیس هیأت دوچرخه سواری استان زنجان با اشاره به اینکه به نسبت خیلی از کشورهای دیگر از بابت سرمایه‌گذاری روی ورزش بسیار ضعیف هستیم؛ گفت: همچنین نوسانات ارزی نیز به قطعات وارده دوچرخه تاثیر گذاشته و موجب افزایش قیمت آنها شده است.

فرهاد عصفوری با اشاره به اینکه برخی از قطعات در ایران تولید نمی‌شود و همین امر موجب بروز مشکلاتی شده است؛ افزود: در حال حاضر دوچرخه خوبی که ورزشکاران بخواهند از آن برای مسابقات استفاده کنند؛ بالای 150 میلیون تومان قیمت دارد که تهیه آن از توان ورزشکار خارج است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 400 قلم کالای ممنوعه اعلامی از سوی وزارت صنعت نیز مشکلاتی برای ورزشکاران در رشته دوچرخه‌سواری ایجاد کرده است؛ تصریح کرد: البته حمایت از ورزشکاران وجود دارد؛ ولی اداره کل ورزش و جوانان نیز نمی‌تواند همه هزینه‌های ورزشکاران را تهیه کند؛ چون تعداد آنها زیاد است.

رئیس هیأت دوچرخه سواری استان زنجان با اشاره به اینکه قیمت دوچرخه مهدی سهرابی نزدیک 100 میلیون تومان است که با هزینه خودش خریداری کرده است؛ گفت: هیات و اداره کل نیز هزینه مکمل‌های ورزشکاران را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دوچرخه باید در طول تمرین و اردو با پای ورزشکار جفت شود تا در مسابقات ظاهر شود؛ تصریح کرد: معمولا ورزشکاران همچون آقای سهرابی کمتر قبول می‌کنند که از دوچرخه دیگری استفاده کنند و اکثر موارد دوچرخه خود را در مسابقات استفاده می‌کند.

*سهرابی بیش از 300 مدال دارد

عصفوری با اشاره به اینکه مهدی سهرابی افتخار استان و کشور است وبه نظر می‌رسد؛ بیشترین مدال را در کشور در سطح قهرمانی دارد؛ افزود: تعداد مدال‌های این ورزشکار بیش از 300 عدد است.

رئیس هیأت دوچرخه سواری استان زنجان با اشاره به اینکه مهدی سهرابی پرمدال‌ترین ورزشکار ایران است؛ تصریح کرد: امسال نیز مهدی در مسابقات آسیایی جاکارتا رکاب‌زنی خواهد کرد که امیدواریم شاهد مدال‌آوری این ورزشکار پرافتخار استان زنجان باشیم.

وی در پایان به بحث استعدادسنجی و آموزش از رده‌های پایه در رشته دوچرخه‌سواری اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم ورزشکارانی نظیر مهدی سهرابی در استان تربیت شوند.

عصفوری با اشاره به بحث دوچرخه‌سواری معلولان در زنجان افزود: در این حوزه نیز استان زنجان خوب درخشیده است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول