اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

مهدی‌پور در گفت‌وگو با فارس

امروز مشکل اصلی کاغذ احتکار آن در انبارهاست

مدیر مسئول روزنامه «صبح نو» گفت: کاغذ به اندازه نیاز در کشور ما وجود دارد و مشکل اصلی توزیع و احتکاری است که در حوزه کاغذ صورت گرفته است.

امروز مشکل اصلی کاغذ احتکار آن در انبارهاست

«فرشاد مهدی پور» مدیر مسئول روزنامه «صبح نو» در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، درباره وضعیت مطبوعات و گرانی کاغذ در این روزها گفت: ما مصرف کننده بزرگ کاغذ نیستیم و سهم کوچکی در این بازار داریم اما ما هم مثل سایر مطبوعات تیراژمان را کم کردیم و در شرایط کنونی کاغذ برای همه مطبوعات موضوع پررنگی است.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود کاغذ به تهران وارد نشده و ... درست نیست و من برای اولین بار در این گفت‌وگو می‌خواهم به موضوع جدیدی اشاره کنم. کاغذ به اندازه نیاز در کشور ما وجود دارد و مشکل اصلی توزیع و احتکاری است که در حوزه کاغذ صورت گرفته است.

مهدی‌پور در ادامه افزود: عده‌ای کاغذ را به نرخ دولتی وارد کرده‌اند، اما الان حاضر نیستند همین کاغذ را در بازار عرضه کنند و کاغذها را در انبارهایشان نگه داشته تا گرانتر شود. وارد کننده‌های کاغذ،‌ کاغذ را با دلار ۴۲۰۰ می‌خرند و حدود ۴۰۰ تومان نیز یارانه به آنها تعلق می‌گیرد و در نهایت ۳۸۰۰ تومان برایشان تمام می‌شود. اوایل کاغذ را با دلار ۴۴۰۰ و ۴۳۰۰ تحویل می‌دادند و این رقم به مرور در این فاصله افزایش پیدا کرده است، همینطور که وقتی کاغذ در بازار نباشد قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

وی در همین زمینه بیان داشت: بحث دیگری داریم که طی آن ۲۰ میلیارد کاغذ وارد کشور شده و اساسا به کشور نیامده است! موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم درباره تخصیص کاغذ است و کاغذی که خریداری شده اما به کشور وارد نشده است.

مدیر مسئول روزنامه «صبح نو» همچنین ادامه داد: اما موردی که عرض کردم درباره میزان کاغذی است که همین الان به کشور وارد شده اما احتکار شده و این نیازمند عزم دولتی و حکومتی برای برخورد تعزیراتی با محتکرین است.

وی با اشاره به مقابله با این افراد بیان داشت: وزارت صنعت و تعزیرات حکومتی باید به این بخش ورود پیدا کرده و به بحران کاذب و ساختگی کاغذ پایان دهند.

مدیر مسئول روزنامه صبح نو در پاسخ به این سوال که آیا مطبوعات این روزها در حال فروپاشی است؟ گفت: اگر وزارت ارشاد عزم جدی‌تری داشته باشد و از ظرفیت‌های قانونی خود استفاده کرده و از طریق وزارت صنعت ورود پیدا کند فکرمی‌کنم مطبوعات دیگر مشکل کاغذ نخواهند داشت. اما خب عزم و پیگیری و جدیتی را در این بخش نیاز دارد.

وی با اشاره به گرانی کاغذ و اینکه هیچ اتفاقی در این باره نمی‌افتد، نیز عنوان داشت: این موضوع مهمی است که وزیر ارشاد ابتکار عملی در دوره اخیر انجام داده و کاغذ را جزو اولویت‌های اول قرار داد که باید این مسیر را با جدیت ادامه دهد. یعنی اگر الان کالایی جزو کالا‌های اول قرار گرفته باید متولی آن به دنبال پیگیری آن کالا باشد تا وارد کشور شده و بعد از عبور در گمرک در بازار توزیع شود. چیزی که اگر پیگیری شود دیگر مطبوعات مشکلی از این قبیل نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول