اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

خدری در مخالفت با استیضاح ربیعی:

باید کمک کنیم تا ربیعی در مسند وزارت کار باقی بماند

نماینده بوشهر گفت: هیچ‌کس منکر نواقص و کمبودها در مجموعه عریض و طویل آقای ربیعی نیست ولی ما باید به این وزیر انقلابی کمک کنیم تا بر مسند این وزارتخانه باقی بماند.

باید کمک کنیم تا ربیعی در مسند وزارت کار باقی بماند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با استیضاح وزیر کار در صحن علنی مجلس اظهار داشت: می‌گویند ما وزیری می‌خواهیم که درد کارگر را لمس کرده است و خود از جامعه کارگری بوده، ما کارگر می‌خواهیم و از جامعه ارباب‌رعیتی بیزاریم. خب اگر امروز ربیعی در نشست‌های کارگری حضور پیدا می‌کند چون کارگر بوده، اگر ربیعی هفته‌ای سه شب در اتاق کارش می‌خوابد چون درد کارگران را فهمیده است. اگر امروز ربیعی دستان پینه‌بسته کارگران و صدایشان را می‌بیند و می‌شنود چون خودش کارگر بوده، اگر ربیعی استان به استان و روستا به روستا در تعطیلات با مردم نشست دارد چون از طیف کارگر بوده است.

خدری افزود: گفتید ربیعی زیرساخت‌های اشتغال را فراهم نکرده است. شما به عنوان نماینده مردم وضعیت بهره بالای بانکی، قانون پیچیده مالیاتی، کار و تأمین اجتماعی و واردات کالا و نبود بازار خارجی برای کالاهای ایرانی را خوب می‌دانید و از آن آگاه هستید. حال شما انتظار دارید با این همه کمبود و نواقص آقای ربیعی زیرساخت‌ها را فراهم کند؟ این خلاف انصاف و وجدان و عدالت است.

وی تصریح کرد: از ۱۸ صندوق بازنشستگی کشور یک صندوق قانون دارد و بقیه بدون قانون هستند. این به وزیر چه ارتباطی دارد؟ آقای فرمودید حرمت امامزاده را شکستیم، حرمت امامزاده را چه کسی شکست؟ مجلس در عین آرامش دستورکار خود را مبنی بر استیضاح وزیر قرائت کرد و ما در یک تذکر آیین‌نامه‌ای، تذکری را به هیأت رئیسه مجلس دادیم که آقای لاریجانی توضیح دادند اما در ادامه جلسه چه کسی حرمت مجلس و امامزاده را شکست؟ چه کسانی قرار بود صحبت کنند و نکردند؟

خدری اضافه کرد: آقایی که در این جا بسیاری از تهمت‌ها و افتراها را برخلاف آموزه‌های دینی بیان کردی، کدام منطق و آموزه دینی به یک مسلمان اجازه می‌دهد بدون اثبات هیچ چرمی در یک تریبون مقابل ۸۰ میلیون نفر این‌گونه به افراد تهمت بزند. همکار عزیز به خوبی می‌دانی که بر اساس آموزه‌ها حرمت مؤمن به حرمت کعبه تشبیه شده است. کدامیک از مواردی که از تریبون مجلس به آن اشاره کردید در یک مرجع قضایی اثبات شده است؟ ما باید جوابگوی این اظهارات و گفتار باشیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: من هم فرزند عشایر و روستا هستم، در کدام چادر عشایری می‌تواند ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شام داد؟ با کدام عقل سازگاری دارد؟ در همین تریبون ابعاد این چادر را برای ما عنوان کنید؟ ۱۷ نوع غذا در یک چادر عشایری برای روستائیان؟ چگونه امکان‌پذیر است؟

خدری تأکید کرد: همکار محترم خوب است من هم اشاره کنم چون گزینه مدیرکلی شما در کمیته انتصابات رأی نیاورده است این‌گونه برآشفته شده‌اید. درست نیست.  آقایی که دم از شنیده‌ها زدید و همکار محترمی که فرمودید من شنیدم که نمایندگان گفتند فضای مجلس به نفع آقای ربیعی نیست و به نفع استیضاح نیست. من هم شنیده‌هایم را بیان می‌کنم. من هم شنیدم یکی از دوستان ما در گوش یکی از نمایندگان گفت فضای مجلس موافق استیضاح است. من هم شنیدم که یکی از همکاران گفت اگر فکر تأیید صلاحیت دیماه سال ۹۸ هستید، پشت تریبون صحبت نکن، اما به چه جرمی؟ لذا دم از شنیده‌ها نزنید.

این نماینده مخالف استیضاح در ادامه اظهار داشت: آقای ربیعی به اتفاق همه دوستان و همکارانشان فردی پاک دست و صادق است و شبانه‌روز انرژی می‌گذارد و حرمت تمام نمایندگان را نگه می‌دارد،‌ لذا انتظار ما این بود که به ربیعی کمک کنیم.

خدری تصریح کرد: هیچ‌کس منکر نواقص و کمبودهایی در مجموعه عریض و طویلی آقای ربیعی نیست اما ما باید به این وزیر انقلابی که قبل از انقلاب و بعد از آن خالصانه و متواضعانه برای این انقلاب هزینه شده کمک کنیم تا بر مسند این وزارتخانه باقی بماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول