اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سازمان ملل: توافق تقسیم قدرت سریعا در سودان جنوبی اجرا شود

دبیرکل سازمان ملل متحد از امضای توافقنامه تقسیم قدرت در سودان جنوبی استقبال کرد و خواستار اجرای سریع این توافقنامه شد.

سازمان ملل: توافق تقسیم قدرت سریعا در سودان جنوبی اجرا شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن استقبال از امضای توافقنامه تقسیم قدرت بین دولت سودان جنوبی و رهبر شورشیان این کشور، آن را «گامی مهم» در جهت احیای روند صلح توصیف کرد.

گوترش در بیانیه‌ای که سازمان ملل أن را صادر کرد، همه طرف‌های سودان جنوبی را به نشان دادن حسن نیت و پایبندی خود به اجرای کامل توافقنامه مذکور در سریع‌ترین زمان ممکن دعوت کرد.

به نوشته روزنامه سعودی «الحیاة»، دبیرکل سازمان ملل همچنین با اشاره به شکست توافقنامه مربوط به سال ۲۰۱۵، تصریح کرد که توافق تقسیم قدرت گام مهمی در جهت احیای روند صلح است.

«سلواکر میاردیت» رئیس‌جمهور سودان جنوبی و «ریک مشار» معاون سابق وی و رهبر شورشیان این کشور روز یکشنبه در خارطوم پایتخت سودان توافقنامه تقسیم قدرت را امضا کردند. (جزئیات بیشتر)

به موجب این توافقنامه، ریک مشار به دولت وحدت ملی سودان جنوبی بازگشته و معاون اول رئیس‌جمهور خواهد شد.

مشار پیش از آغاز درگیری‌های داخلی در سال ۲۰۱۳، معاون سلواکر بود که به طراحی برای کودتا علیه وی متهم شد که همین امر آغازگر جنگ داخلی خونین در این کشور بود.

سودان جنوبی در سال ۲۰۱۱ پس از همه‌پرسی مردمی از سودان جدا شد و پس از آن درگیری‌های داخلی در این کشور از سال ۲۰۱۳ آغاز شد.

درگیری در این کشور تا کنون به کشته شدن هزاران نفر و آوارگی حدود ۱۲ میلیون نفر منجر شده و به اقتصاد کشور نیز زیان‌هایی وارد کرده است در حالیکه توافقات صلح قبلی نیز شکست خورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول