اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الحیاة گزارش داد

رفع جزئی محاصره غزه در ازای توقف راهپیمایی بازگشت و آزادی اسرای رژیم صهیونیستی!

یک روزنامه عربی اعلام کرد رژیم صهیونیستی به میانجی‌ها در پرونده آتش‌بس در نوار غزه اطلاع داده که با رفع جزئی محاصره غزه در ازای آزادی اسرا، توقف راهپیماییهای بازگشت و توقف ارسال بادبادکهای آتش زا موافقت می‌کند.

رفع جزئی محاصره غزه در ازای توقف راهپیمایی بازگشت و آزادی اسرای رژیم صهیونیستی!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گمانه‌زنی‌ها درباره مفاد طرح آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در نوار غزه همچنان ادامه دارد؛ طرحی که گفته می‌شود یکی از بندهای آن پایان محاصره غزه است.

روزنامه «الحیاة» به نقل از منابع دیپلماتیک غربی نوشت رژیم صهیونیستی به اطلاع میانجی‌ها رسانده فقط با لغو جزئی محاصره غزه در مقابل آتش‌بس موافقت کرده است نه رفع محاصره کلی آن.

در ادامه این گزارش آمده، رژیم صهیونیستی درخواست دارد آتش‌بس با توقف راهپیمایی‌های بازگشت و ارسال بادبادک‌های آتش‌زا و نیز آزادی اسرای اسرائیلی در دست حماس آغاز شود اما حماس بر لغو (کامل) محاصره غزه و بازگشت وضعیت نوار غزه به قبل از سال 2007 (سالی که کنترل این منطقه در دست حماس قرار گرفت) اصرار دارد.

مسئولان حماس گفته‌اند بر روی موضع مصر مبنی بر بازگشایی گذرگاه رفح و اجرای طرح‌های سازمان ملل در نوار غزه حساب باز کرده‌اند. الحیاة به نقل از یکی از اعضای ارشد این جنبش نوشت: فریب‌کاری‌های اسرائیل را می‌شناسیم، کم کردن از محاصره به معنای پایان آن نیست، چه بسا این برای مدت محدود باشد و بعدا با بهانه‌های دیگری (این محاصره) بازگردد . لغو محاصره فقط در صورت کامل بودن آن قابل قبول است.

حماس هفته جاری نشستی با دیگر گروه‌های فسلطینی در نوار غزه تشکیل داد و اعلام کرد جز با جلب موافق ملی هیچ تصمیم نهایی در خصوص آتش‌بس با رژیم صهیونیستی یا پرونده‌های دیگر نخواهد گرفت.

محاصره غزه وارد دوازدهمین سال خود شده و وضعیت انسانی در این منطقه وخیم گزارش می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول