اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الوطن گزارش داد

تلاش تروریست‌های وابسته به ترکیه برای جلوگیری از مصالحه در شمال سوریه

همزمان با موعد آغاز عملیات احتمالی ارتش سوریه در ادلب و شمال لاذقیه، مزدوران وابسته به ترکیه در تلاشند از مصاحله در این منطقه جلوگیری کنند.

تلاش تروریست‌های وابسته به ترکیه برای جلوگیری از مصالحه در شمال سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی حاضر در ریف حماه واقع در شمال سوریه از تلاشهای ترکیه برای اختلال در حصول مصالحه در شمال این کشور خبر می‌دهند.

این منابع به روزنامه الوطن سوریه گفتند که مشاهده کرده‌اند خودروهای زرهی نظامی به سمت ریف شمالی حماه که در مجاورت ریف جنوبی استان ادلب قرار دارد، حرکت کرده است.

در این خودروهای زرهی سربازان زیادی حضور داشته‌اند که ناظران آن را نشانه‌ای برای آغاز عملیات قریب الوقوع نیروهای سوری در ادلب می‌دانند.
منابع معارض هم در همین راستا اعلام کردند که ارتش سوریه در اطراف شهر «خان شیخون» مواضع تروریستها را هدف قرار داده و در چند محور در منطقه «تادف» واقع در شمال شرق حلب با آنان درگیر شده است.

گفته می‌شود که ارتش سوریه همچنین مواضع تروریستها را در شهر «الباب» واقع در استان حلب هدف قرار داده است.

به گفته الوطن، دولت ترکیه برای حمایت از نقاط «اشغالی» خود در ریفهای شمالی ادلب و حماه که از آنها تحت عنوان پست‌های ایست و بازرسی یاد می‌کند چاره‌ ای ندارد جز اینکه راه حصول مصالحه در این مناطق را ببندد و بدین ترتیب عملیات احتمالی ارتش را پیچیده کند.
منابع معارض در تأیید این گزارش اعلام کردند که تروریستهای حاضر در گروه موسوم به «الجبهة الوطنیة للتحریر» در ریف حماه چندین نفر را بازداشت کرده‌اند.

این منابع تأکید کردند که تا کنون 45 نفر در همین راستا بازداشت شده‌اند و اتهامات وارده به آنان تماس با حکومت سوریه برای انجام مصالحه است.

در واقع عناصر حاضر در این گروه هم اکنون در این مناطق در حالت آماده‌باش بوده و در مناطق مختلفی از ریفهای شمال غربی و شرقی حماه مستقر هستند.
عناصر این گروه در منطقه «سهل الغب و شحشبو» واقع در ریف غربی حماه ایست و بازرسی ایجاد کردند و بر تعداد ایست و بازرسیهای پیشین تروریستها افزودند.

الجبهه الوطنیه یک ائتلاف تروریستی متشکل از 11 گروه تروریستی است که چندی پیش از تشکیل این گروه خبر دادند.

تلاشهای ترکیه مقارن با تلاشهای گروه تروریستی «جبهه النصره» است که طی چند روز پیش عملیات امنیتی را برای بازداشت کسانی آغاز کرد که خواستار مصالحه با دولت سوریه هستند(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول