اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس آمار مرکز لرزه‌نگاری

ایران در ماه پیش 1080 بار لرزید/ کرمانشاه رکورددار قویترین زمین‌لرزه

شبكه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری در تیرماه 1397، تعداد نزديك به 1080 زمین‌لرزه رخ داده در ايران و نواحی مرزی را ثبت و تعيين محل كرده‌اند که قویترین آن با 5.9 ریشتر مربوط به استان کرمانشاه است.

ایران در ماه پیش 1080 بار لرزید/ کرمانشاه رکورددار قویترین زمین‌لرزه

به گزارش سردبیری استان‌های خبرگزاری فارس، بر اساس آمار ماهیانه‌ای که مرکز لرزه نگاری ایران منتشر می کند، در تیرماه، ایران مجموعاً 1080 بار به لرزه در آمده که قویترین زمین‌لرزه تیرماه نیز با قدرت 5.9 ریشتر مربوط به استان کرمانشاه و حوالی «تازه‌آباد» است.

به گزارش فارس، از ساعت 20:00 شب گذشته تا به امروز، مجموعاً 23  زمین لرزه با قدرت‌های مختلف در ایران به وقوع پیوسته‌ و بیشترین زمین لرزه‌ها هم مربوط به استان کرمانشاه است. ماه گذشته، زمین لرزه‌ای با قدرت 5.9 ریشتر «تازه‌آباد» از توابع استان کرمانشاه را به لرزه در آورد تا این زلزله، قویترین زمین لرزه ایران در تیرماه لقب بگیرد. بنابر آمارهای ارائه شده، زمین لرزه‌های ایران در تیرماه نسبت به ماه قبل، 50 مورد کاهش داشته و زلزله‌ها از قدرت کمتری هم برخوردار بوده‌اند.

بیشتر بخوانید

بر اساس آمار ماهیانه‌ای که مرکز لرزه نگاری ایران منتشر می کند، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری در تیرماه 1397، تعداد نزدیک به 1080 زمین‌لرزه رخ داده در ایران و نواحی مرزی را ثبت و تعیین محل کرده‌اند. نمودار فراوانی زمین‌لرزه‌ها براساس بزرگی و «رو‌مرکز» زمین‌لرزه‌های ثبت شده در شکل‌های زیر نمایش داده شده‌است.


فراوانی زمین لرزه‌های ایران و نواحی مجاور بر اساس بزرگی در تیرماه 1397

 

در این ماه تعداد 26 زمین‌لرزه با بزرگی بیش از 4.0 در داخل کشور توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری به ثبت رسیده است. بزرگ‌ترین زمین‌لرزه در داخل کشور در تاریخ 1397/04/31 با بزرگی5.9 حوالی تازه آباد واقع در استان کرمانشاه ، رخ داده است

بنابر گزارش این مرکز، پراکندگی زمین لرزه‌های ایران نیز طبق نقشه رومرکز بدین شکل است. طبق اطلاعات منتشره، بیشترین زمین لرزه‌هایی که در ایران به وقوع پیوسته است، قدرتی بین 2.0 تا 4.0 ریشتر داشته‌اند که در نقشه زیر با دایره‌های سبز و زرد رنگ مشخص شده‌اند.

 


نقشه رومرکز زمین‌لرزه‌های ایران و نواحی مجاور در خرداد‌ماه 1397

 

انتهای پیام/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول