اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: سیاست واشنگتن در قبال مسکو، «دیپلماسی بوق‌ و کرنا» است

سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش به احضار کاردارش در آمریکا، سیاست دولت این کشور را نوعی «دیپلماسی بوق و کرنا» خواند و تأکید کرد، واشنگتن باید به جای این اقدامات، برای بهبود روابط دوجانبه تلاش کند.

روسیه: سیاست واشنگتن در قبال مسکو، «دیپلماسی بوق‌ و کرنا» است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفارت روسیه در آمریکا امروز (دوشنبه) بیانیه‌ای را در واکنش به توئیت اخیر «هیثر نوئرث» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده و گفته که دولت آمریکا نوعی سیاست و دیپلماسی «بوق و کرنا» در قبال روسیه در پیش گرفته است چرا که واشنگتن انتظار دارد بدون ارائه کوچکترین شواهدی در خصوص اتهام ادعایی درباره دخالت مسکو در امور داخلی آمریکا، روسیه پاسخی برای این اتهامات بی‌اساس داشته باشد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، نوئرت روز یکشنبه در پیامی که در صفحه توئیترش منتشر کرد، گفته بود که «وس میچل» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا، «دیمیتری ژیرنوف» کاردار روسیه در آمریکا را به دلیل آنچه تبلیغ خشونت و تفرقه در شبکه‌های اجتماعی خوانده شده، احضار کرده است.

سفارت روسیه در آمریکا در واکنش به این اقدام تأکید کرد: «ما تنها می‌توانیم ابراز تأسف کنیم که وزارت خارجه (آمریکا) یک بار دیگر به «دیپلماسی بوق و کرنا» روی آورده است. در واقع به نظر می‌رسد که وزارت خارجه آمریکا از یک سری از قدرت‌های این کشور سوءاستفاده می‌کند تا شعله‌های ادعای مداخله روسیه در امور داخلی آمریکا یک بار دیگر برافروزد».

در ادامه بیانیه سفارت روسیه آمده است: «این دلیل تمایل نسبتا غلط و غیرقابل قبول برای انتشار متن نشست‌های دیپلماتیک به شیوه‌ای افتراآمیز است».

سفارت روسیه همچنین تأکید کرد که بنا به گفته نوئرث، کاردار روسیه «به منظور پاسخ به مداخله تهاجمی روسیه» در امور داخلی آمریکا احضار شده است.

این بیانیه می‌افزاید: «چطور کسی می‌تواند درباره پاسخ به این ادعا صحبت کند وقتی که هیچ مبنایی برای این اتهامات وجود ندارد. طی دو سال گذشته ما مکررا در سطوح مختلف بی‌اساس بودن کامل این افتراها را ثابت کرده‌ایم و تا کنون هیچ شواهدی در این خصوص ارائه نشده است».

سفارت روسیه ادامه داد: «چه پاسخی برای هیچ و پوچ انتظار می‌رود برای انتشار در رسانه‌ها ارائه شود. به عنوان مثال چه پاسخی برای این مسئله وجود دارد که فیس بوک در فرایند سانسور داخلی که سیاستمداران آمریکایی روی شرکت‌های اینترنتی اعمال کرده‌اند، 32 حساب کاربری را به بهانه مبارزه با تهدید روسیه مسدود کرد؟ ما از همکاران آمریکایی خود می‌خواهیم تا تلاش‌هایشان را روی اقدامات حرفه‌ای و متقابلا محترمانه برای ثبات‌بخشی و عادی‌سازی روابط میان دو کشور متمرکز سازند. این مسئله را وظیفه مسلم سفارت روسیه در آمریکا نیز می‌دانیم.»

روابط میان روسیه و آمریکا حتی پس از پایان دوران جنگ سرد نیز رو به تیرگی رفته تا جایی که پس از آغاز ناآرامی‌ها در شرق اوکراین در سال 2014 میلادی، واشنگتن مسکو را به دخالت در امور این کشور متهم کرده و تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرد که به صورت دوره‌ای نیز تمدید می‌شود. تیرگی روابط میان دو کشور پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در سال 2016 میلادی با مطرح شدن اتهامات مرتبط با دخالت روسیه در روند انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا شدیدتر از گذشته نیز شده است. این در شرایطی است که پیش‌بینی‌ها و انتظارات از احتمال بهبود روابط میان واشنگتن و مسکو پس از روی کار آمدن ترامپ در کاخ سفید حکایت داشت اما اوضاع آنچنان که پیش بینی شده بود پیش نرفت.

انتهای پیام/م
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول