اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

۲ ماه بعد از آغاز روند ساخت

اولین تصاویر از مانع زیرآبی اطراف نوار غزه منتشر شد

۲ ماه بعد از آغاز روند ساخت مانع زیردریایی پیشرفته اطراف نوار غزه، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اولین تصاویر آن را منتشر کرد.

اولین تصاویر از مانع زیرآبی اطراف نوار غزه منتشر شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اولین تصاویر را از مانع زیرآبی در سواحل شما نوار غزه برای مقابله با نفوذ غواصان و نیروهای حماس، رسانه‌ای کرد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از دو ماه پیش، کار ساخت این مانع زیرآبی به عرض 50 متر، عمق 6 متر و طول 200 متر در ساحل شهرک صهیونیست‌نشین «زیکیم» در فاصله کمی از شمال نوار غزه را آغاز کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» این مانع زیرآبی که انتظار می‌رود تا پایان سال 2018 میلادی کار ساخت آن تکمیل شود، از سه لایه تشکیل شده است. لایه اول زیر سطح آب، لایه میانی ساخته شده از فلز و سنگ و لایه بالای سطح آب از جنس فنس و سیم خاردار.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره این مانع گفت: «ساخت حائل دریایی و زمینی اطراف نوار غزه، با سرعت فوق‌العاده‌ای در حال پیشرفت است. هر روزی که می‌گذرد ظرفیت‌های ضد تروریستی ما اطراف نوار غزه بیش از پیش تقویت می‌شود».

تصمیم برای ساخت مانع دریایی پیشرفته اطراف نوار غزه پس از آن در کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی اتخاذ شد که 5 تکاور حماس در جریان عملیات صخره سخت در سال 2014 تلاش کردند به شهرک زیکیم نفوذ کنند.

 

مانع زیرآبی جدید برای مقابله با عملیات‌های مشابه و با ماندگاری چندین ساله ساخته شده است. رژیم صهیونیستی اذعان می‌کند که حماس طی 4 سال اخیر، یگان تکاوران دریایی خود را به طرز قابل توجهی ارتقا داده و اکنون حدود 1500 غواص دارد.

این در حالی است که طی هفته‌های اخیر وضعیت مرز زمینی نوار غزه با فلسطین اشغالی به خاطر تداوم خشونت و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان معترض در این منطقه تشدید و متشنج شده است. 

راهپیمایی‌ بزرگ حق بازگشت از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در اعتراض به اقدامات آمریکا علیه قدس، طرح موسوم به «معامله قرن» و محاصره نوار غزه، شروع شده و همچنان ادامه دارد.

آمریکا در آذرماه ۹۶ شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد و در اردیبهشت ۹۷ با انتقال سفارت خود از شهر تل‌آویو به قدس موافقت کرد، که این مسئله باعث خشم فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه شد.

قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل متحد حق آوارگان فلسطینی در بازگشت به سرزمین‌های خود را به رسمیت می‌شناسد؛ بیش از  شش میلیون فلسطینی به دنبال اشغال سرزمینشان به دست صهیونیست‌ها، آواره شده‌اند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول