اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ارسال تلسکوپ ناسا به فضا تا سال 2021 به تاخیر افتاد

وقوع پاره ای از مشکلات و ضرورت برخی بازنگری ها موجب شد تا به فضا فرستادن تلسکوپ عظیم ناسا تا سه سال دیگر به تاخیر بیفتد.

ارسال تلسکوپ ناسا به فضا تا سال 2021 به تاخیر افتاد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وایرد،وقوع پاره ای از مشکلات و ضرورت برخی بازنگری ها موجب شد تا به فضا فرستادن تلسکوپ عظیم ناسا تا سه سال دیگر به تاخیر بیفتد.

این تلسکوپ فضایی که جیمز وب نام دارد مورد آزمایش های مختلفی قرار گرفته تا کارآیی آن مشخص شود. اما به تازگی و در جریان انجام یک آزمایش آکوستیک مشکلاتی در این تلسکوپ مشاهده شد که باعث گردید ارسال آن به فضا تا 30 مارس سال 2021 به تاخیر بیفتد.

علاوه بر مشکلات فنی، افزایش بودجه مورد نیاز به منظور به سرانجام رساندن این طرح نیز در تاخیر و تغییر زمان پیش بینی شده قبلی موثر بوده است.

کارشناسان ناسا پیش از این پیش بینی کرده بودند که مشکلات فعلی در این زمینه به زودی برطرف می شود، اما حالا مشخص شده که این مشکلات، کوچک نبوده اند و باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرند.

ساخت تلسکوپ یادشده که به اندازه یک زمین تنیس وسعت دارد از طرح های قدیمی ناسا است که اجرای آن از سال 1996 آغاز شد و ابتدا قرار بود در اکتبر سال 2018 به فضا پرتاب شود. اما این زمان سپس به ماه می سال 2020 و در ادامه به ماه مارس سال 2021 تغییر کرد.

در همین مدت بودجه پیش بینی شده برای تکمیل این تلسکوپ هم از 0.5 میلیارد دلار به رقم خیره کننده 9.6 میلیارد دلار افزایش یافته است و احتمالا 800 میلیون دلار دیگر هم به این رقم اضافه شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول