اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

روابط عمومی وزارت خارجه اعلام کرد

هیچ مدیر بازنشسته‌‌‌ای در وزارت خارجه مشغول به کار نیست

روابط عمومی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مدیری که به طور قانونی بازنشسته شده باشد، در این وزارتخانه به کار اشتغال ندارد.

هیچ مدیر بازنشسته‌‌‌ای در وزارت خارجه مشغول به کار نیست

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، روابط عمومی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مدیری که به طور قانونی بازنشسته شده باشد، در این وزارتخانه به کار اشتغال ندارد.

روابط عمومی وزارت امور خارجه با اشاره به اخبار منتشره در خصوص بازنشستگی تعدادی از معاونان وزیر امور خارجه بعد از نهایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان اعلام کرد: همانگونه که قبلا اعلام شد جز سه تن از سفرا که با توجه به ظرفیت و توانمندهای آنان و در چارچوب مقررات فعلی مجددا به خدمت گرفته شدند، هیچ یک از معاونان بازنشسته محسوب نمی‌شوند.

روابط عمومی وزارت خارجه افزود: «وزارت امور خارجه دارای اساسنامه قانونی خاص خود است که طبق آن و در حال حاضر هیچ مدیری که به طور قانونی بازنشسته شده باشد در این وزارتخانه به کار اشتغال ندارد.‌»

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه 2 مرداد 97 در نشست علنی پارلمان طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را بررسی و ماده واحده این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس تبصره یک ماده واحده این طرح به کار گیری بازنشستگان در سمت‌های روسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس، نمایندگان مجلس، وزرا، اعضای شورای نگهبان و معاونان رئیس جمهور شده ذکر شده در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8 مهر 86 و همچنین به کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفا در دستگاه متبوع خود مجاز است.

گفتنی است به کارگیری بازنشستگان در وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شغل این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذکور مجاز است.

همچین به موجب تبصره این ماده دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری، جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای 3 سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.

این طرح که با ۱۹۴ رای موافق، 36 رای مخالف و 2 رای ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید، تنها اجازه به کارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رئیس جمهور،‌ نواب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رئیس جمهور هستند را می‌دهد و مشمولان بندهای د و ه را که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند را از قانون حذف کرده است.

به گزارش فارس، روابط عمومی وزارت امور خارجه 30 تیر ماه سالجاری نیز خبر منتشره در یکی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه «در صورت تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، ۷۵ سفیر برکنار می‌شوند» را کاملا بی اساس خواند و اعلام کرد: «وزارت امور خارجه  تنها ۳ سفیر بازنشسته را به دلیل توانمندی‌های بالا و  در چارچوب قوانین موجود به کارگیری کرده است که در این ۳ مورد هم در صورت تصویب قانون، طبق آن عمل خواهد کرد. همچنین تعداد معدودی از سفرا که پس از پایان ماموریت شان شرایط بازنشستگی را دارا شدند نیز به افتخار بازنشستگی نائل آمدند.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول