اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

شرایط و ضوابط کلی پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف دانشگاهی

شرایط و ضوابط کلی پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف دانشگاهی در سال 1397 اعلام شد.

شرایط و ضوابط کلی پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف دانشگاهی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، کنکور سراسری 97 در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی، روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 8 تیرماه در داخل و خارج کشور برگزار شد.

انتخاب رشته دانشجویان از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org از امروز دوشنبه 15 مردادماه آغاز می‌شود و تا شنبه بیستم مردادماه ادامه دارد.

1) شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو:

1-1) شرایط عمومی و اختصاصی:

داوطلبان باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شماره 1 آزمون سراسری سال 1397 باشند.

داوطلبان مرد از نظر مقررات وظیفه عمومی که در دفترچه راهنمای شماره 1 آزمون سراسری سال 1397 درج شده، نباید منعی داشته باشد.

کلیه برادرانی که حداکثر تا تاریخ 1397/6/31 در دوره‌های کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیل می‌شوند و رشته تحصیلی آنها، به تأیید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی فاقد دوره کارشناسی ناپیوسته بوده و در مهلت شش ماهه بعد از اتمام تحصیل و قبل از اعزام به خدمت در آزمون سراسری سال جاری ثبت‌نام و شرکت نموده‌اند، در صورت پذیرفته شدن در رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی ذیربط در مقطع بالاتر از کاردانی و با احتساب تعدادی از واحدهای دوره کاردانی (فوق دیپلم) در دوره بالاتر به نحوی که حداکثر مدت تحصیل آنان از کاردانی به مقطع بالاتر 2 سال کمتر از طول مدت تحصیل طبق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در همان دوره تحصیلی باشد، قبولی آنان از نظر نظام وظیفه بلامانع خواهد بود و در غیر این صورت قبولی آنان لغو خواهد شد.

2-1) شرایط پذیرش دانشجو:

داوطلبانی می‌توانند در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در آزمون سراسری سال 1397 پذیرش شوند که:

در آزمون مذکور شرکت کرده و بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته شده باشند.

تبصره:  در آن دسته از رشته‌های تحصیلی برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی (روزانه، شبانه، مجازی و ...)، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی که گزینش آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دوره متوسطه (معدل کتبی دیپلم) داوطلبان صورت می‌گیرد، حضور در جلسه آزمون و یا مجاز شدن به انتخاب رشته الزامی نیست.

واجد شرایط عمومی و اختصاصی آزمون سراسری بوده و از نظر مقررات وظیفه عمومی منعی نداشته باشند.

دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی معتبر به شرح زیر:

دیپلم کامل متوسطه برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه

مدرک پیش‌دانشگاهی برای داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه و یا اخذ آن  حداکثر تا پایان شهریور سال 1397

مدرک کاردانی (فوق دیپلم)‌برای داوطلبان دارای دیپلم فنی و حرفه‌ای یا کاردانش که فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی می‌باشند.

تبصره:‌مدرک کاردانی دانش آموختگان دوره‌های کاردانی پیوسته، بدون شرط معدل، به جای مدرک پیش‌دانشگاهی ملاک عمل واقع می‌شود.

در صورتی که داوطلبی یکی از شرایط فوق را نداشته باشد حتی در صورت انتخاب رشته و قرار گرفتن در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون قبولی وی «کان‌لم‌یکن» تلقی می‌شود و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از پذیرش او معذور خواهد بود لذا به داوطلبانی که شرایط مورد نظر را ندارند و یا احتمال می‌دهند تا تاریخ مقرر مدارک فوق را کسب ننمایند، حتی در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، تأکید می‌شود که به هیچ وجه فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نکنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول