اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد

ضرورت اصلاح قوانین نوسازی صنعت هوایی/ دوران تحریم نیاز به مدیران شجاع دارد

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قوانین اصلاح و نوسازی صنعت هوایی مربوط به شرایط عادی است، گفت: از سازمان هواپیمایی می‌خواهیم در این شرایط ویژه نسبت به اصلاح قوانین نوسازی ناوگان اقدام کنند.

ضرورت اصلاح قوانین نوسازی صنعت هوایی/ دوران تحریم نیاز به مدیران شجاع دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمیدرضا رضایی امروز در مراسم ورود هواپیماهای ATR به ناوگان هوایی کشور،‌اظهار داشت: صنعت هوایی از شاخص‌های اصلی توسعه یافتگی است. در کشورهای توسعه یافته توجه ویژه‌ای به صنعت حمل و نقل هوایی دارند.

وی ادامه داد:‌در کشور ما سازمان هواپیمایی کشور به عنوان دستگاه ناظر بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی نظارت می‌کنند. شرکت فرودگاه‌ها هم ارائه خدمات ناوبری را بر عهده دارد. در این میان هما به عنوان ایرلاین حامل پرچم جایگاه ویژه‌ای دارد ضمن اینکه پرواز به مناطق محروم را نیز انجام می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: هما در توسعه تکنولوژی‌های مرتبط با حمل و نقل هوایی و تعمیرات هواپیما ظرفیت خوبی دارد؛‌در شرایط تحریم مدیران هما خوب عمل کردند.

رضایی ادامه داد: فشار اقتصادی مضاعف امروز پس از پیروزی انقلاب تا کنون بی‌سابقه بوده است. صنعت حمل و نقل هوایی ما تحت تحریم است و ضرورت دارد همه ارگان‌ها و سه قوه‌ طوری عمل کنند که حداقل زیان را در این صنعت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با محدودیت صندلی هواپیما و تقاضای زیاد مواجه هستیم، گفت: وزارت راه و شهرسازی باید درخواست سفر را مدیریت کند، مسیرهای کمتر از 5 ساعت زمینی باید از ظرفیت‌های دیگر استفاده شود و در مسافرت‌های کوتاه باید به سمت ریلی سوق بیابیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در بحث مقررات وزارت راه وشهرسازی باید برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی تجدید نظر داشته باشد زیرا این مقررات مربوط به شرایط غیرتحریم است. در شرایط تحریم باید در مقررات نوسازی ناوگان تجدید نظر شود تا بخش خصوصی هم راحت‌تر بتواند هواپیما وارد کشور کند.

رضایی اظهار داشت: در شرایط تحریم ضرورت دارد مدیران شجاع حضور داشته باشند تا در سخت‌ترین شرایط خوب عمل کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول