اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

منبر پیامبر اعظم(ص) در مدینه منوره+ فیلم

زائران حج ۹۷ در مسجدالنبی(ص) در کنار حرم نبوی و منبر پیامبر اعظم(ص) با اتحاد به نیایش پرداخته و نماز اقامه می‌کنند.

منبر پیامبر اعظم(ص) در مدینه منوره+ فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در آستانه حج تمتع بسیاری از زائران خانه خدا در مدینه منوره حضور یافته و در این ایام به زیارت حرم نبوی(ص) و قبرستان بقیع مشرف می‌شوند.

در مسجدالنبی(ص) علاوه بر حرم حضرت پیامبر اعظم(ص)، منبر ایشان نیز وجود دارد که در کنار آن بسیاری از زائران به دعا و نیایش می‌پردازند و برخی نیز نماز اقامه می‌کنند.

 

پیامبر اعظم (ص) تا پیش از ساخته شدن منبر، بر تنه درخت خرمایی تکیه می‌داد و سخن می‌گفت، اما پس از ساخته شدن منبر نخستین‌بار که ایشان برای سخنرانی و موعظه بر منبر رفت، از آن تنه درخت، ناله‌‏ای همچون ناله ماده شتری که آن را از بچه خود جدا کرده باشند یا همانند صدای گاو در فضای مسجد طنین افکند.

در این هنگام، ایشان از منبر فرود آمد و ستون را در بر گرفت یا بر آن دست نهاد. سپس آن ناله به خاموشی‌ ‌گرایید. آن‌گاه ایشان فرمود: اگر من آن را در بر نگرفته بودم، تا قیامت ناله می‌کرد. از این رو، ستونی که در آن مکان قرار گرفت، حنانه خوانده شد. این ماجرا از کرامت‌ها و معجزه‌های رسول خدا(ص) شمرده شده است؛ از این ستون بعد‌ها با نام «جزعه» نیز یاد کرده‌اند.

 

در گوشه و کنار مسجدالنبی(ص) از هر رنگ و نژاد و زبانی حضور داشته و شیعه و سنی با اتحاد کنار یکدیگر نماز می‌گزارند و اتحاد خود را به رخ جهانیان می‌کشند. این امر در حالی است که دشمنان اسلام همواره سعی در تخریب وحدت مسلمانان دارند و در تلاش هستند تا چهره اسلام را خدشه‌دار کنند، اما مسلمانان با بصیرت و آگاه جهان در مسجدالنبی(ص) با اتحاد مشتی بر دهان استکبار می‌زنند.

در ادامه فیلمی کوتاه از حرم حضرت پیامبر اعظم(ص) و منبر ایشان را مشاهده می‌کنید؛

 

منبر پیامبر اعظم(ص)

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول