اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

مسئول بخش اسکان زائران در مدینه خبر داد

برنامه‌ریزی برای اجاره هتل‌های مدینه برای حج سال آینده

مسئول بخش اسکان زائران در ستاد مدینه منوره از مذاکره برای اجاره هتل‌های مدینه برای حج سال آینده در مدت ۱۰ روز آخر موسم حج امسال خبر داد.

برنامه‌ریزی برای اجاره هتل‌های مدینه برای حج سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس، حبیب سیفی مسئول بخش اسکان زائران در ستاد مدینه منوره با اشاره به روند اجاره هتل در این شهر گفت: در مدت ۱۰ روز آخر موسم حج با دعوت از صاحبان هتل‌ها برای عقد قرارداد و اجاره هتل سال بعد مذاکره می‌کنیم.

وی افزود: پس از اعلام تعداد زائران حج سال آینده و تعیین ظرفیت هتل، توافقی صورت می‌گیرد و متن آن در سامانه‌ای بنام مسار الکترونیک ثبت قانونی خواهد شد.

سیفی درباره برنامه‌ریزی اسکان زائران گفت: برنامه اسکان با توجه به برنامه پروازها انجام می‌شود و بر این اساس مبنای کار برای زائران مدینه اول از ۴ ذیقعده تا ۴ ذیالحجه و برای زائران مدینه بعد از ۱۴ ذیالحجه تا ۵ محرم است.

مسئول بخش مسکن ستاد مدینه، مدت حضور زائر در مدینه را ۵ شب و ۶ روز بیان و خاطر نشان کرد: این زمان در مقایسه با قبل یک روز کاهش یافته و علت آن هم تخریب تعداد زیادی از هتل‌های اطراف حرم است.

سیفی با اشاره به تلاش سازمان حج و زیارت برای انحصاری بودن هتل محل اقامت زائران افزود: این موضوع در مذاکره با صاحبان هتل‌ها تأکید می‌شود که تمام اتاق‌های هتل باید در اختیار زائران ایرانی باشد و اتباع دیگر کشورها نباید در آن ساکن شوند.

وی نزدیک بودن محل اسکان زائر به حرم نبوی و قبرستان بقیع را از اولویت‌های اصلی برای اجاره هتل بیان و تصریح کرد: با وجود تفاوت قیمت همواره تلاش شده تا هتل زائران ایرانی در منطقه مرکزی مدینه باشد تا هموطنان برای رفت وآمد به حرم نیازی به وسیله نقلیه نداشته باشند.

سیفی افزود: امسال ۲۲ هتل برای اقامت زائران تدارک دیده شده که از این تعداد ۲۰ هتل در منطقه مرکزی برای زائر و دو هتل برای اسکان خدمه و اعضای بعثه و سازمان حج در خارج از منطقه مرکزی اجاره شده است.

مسئول بخش مسکن ستاد مدینه در پایان، روند اسکان زائران را در حج ۹۷ خوب ارزیابی کرد و گفت: اولویت سازمان حج و زیارت همواره رفاه بیشتر زائر است اما در برخی موارد صاحبان هتل‌ها با گذاشتن شروط مغایر با قوانین سازمان حج و زیارت و یا با افزایش مبلغ اجاره، نشان داده‌اند که تمایلی برای همکاری ندارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول