اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحریم تلافی‌جویانه ترکیه علیه 2 وزیر آمریکایی

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که به تلافی تحریم وزرای کشور و دادگستری ترکیه توسط واشنگتن، ترکیه دو وزیر آمریکایی را تحریم می‌کند.

تحریم تلافی‌جویانه ترکیه علیه 2 وزیر آمریکایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس‌جمهور ترکیه امروز شنبه گفت که این کشور در واکنش به تحریم وزرای کشور و دادگستری ترکیه، دو وزیر آمریکا را تحریم می‌کند.

در حالی که تنش‌ها بین واشنگتن و آنکارا بر سر برخی اتباع زندانی آمریکا از قبیل «اندرو برانسون» ادامه دارد، رئیس‌جمهور ترکیه در یک سخنرانی از اقدام تلافی‌جویانه این کشور در پاسخ به تحریم وزرای کشور و دادگستری ترکیه خبر داد.

به گزارش «دیلی صاباح»، «رجب طیب اردوغان» امروز گفت که تصمیم (واشنگتن) در توقیف دارایی‌های وزرای کشور و دادگستری ترکیه در آمریکا، غیرمنطقی است. ترکیه هم همه دارایی‌های وزرای دادگستری و کشور آمریکا را توقیف خواهد کرد (البته) اگر دارایی داشته باشند».

رئیس‌جمهور ترکیه در انتقاد از اقدام آمریکا در اعمال تحریم ضد ترکیه گفت که این اقدام بی احترامی و اهانت جدی به ترکیه بود و در آن هیچ نشانه‌ای از مشارکت راهبردی بین دو کشور دیده نمی‌شود.

تنش‌های آمریکا و ترکیه بر سر پرونده اندور برانسون زمانی تشدید شد که یک دادگاه ترکیه‌ای درخواست آزادی این تبعه آمریکاییِ متهم به ارتباط با گروه‌های تروریستی و عاملان کودتای نافرجام ترکیه را رد کرد.

روابط متشنج واشنگتن و آنکارا در روزهای اخیر، کنگره آمریکا را هم به تحرک واداشت و قانونگذاران آمریکایی جلوی فروش جنگنده‌های اف 35 به ترکیه را گرفتند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول