اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«شورای دموکراتیک سوریه» از تشکیل کمیته‌های مشترک با دولت در دمشق خبر داد

شورای دموکراتیک سوریه مدعی شد که در سفر اخیری که اعضای این شورا به دمشق داشتند، با دولت این کشور موضوع سیستم خودمختاری در شمال سوریه را مطرح کرده‌اند.

«شورای دموکراتیک سوریه»  از تشکیل کمیته‌های مشترک با دولت در دمشق خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای دموکراتیک سوریه مدعی شد که با دولت سوریه در مورد نظام  خودمختاری مذاکراتی داشته است.

«الهام احمد»، رئیس هیأت اجرایی این شورا جمعه در گفت‌وگو با شبکه «راشا تودی» روسیه گفت که این شورا با دمشق در مورد تشکیل کمیته‌های مشترک به توافق رسیده است که مأموریت این کمیته‌ها بررسی مسائل مربوط به نوع سیستم اداره مناطق شمال سوریه است.

احمد مدعی شد که «هیچ گونه مخالفتی از سوی دولت سوریه در ارتباط با ابقای سیستم خودمختاری در مناطق کردنشین سوریه ندیده‌اند».

او با بیان اینکه پرونده مسائل امنیتی در مقطع فعلی در مذاکرات با دولت سوریه مطرح نیست، در مورد سفر هیأتی از این شورا به دمشق گفت که این سفر بنا به درخواست دولت سوریه بوده است.

الهام احمد گفت اغلب احزاب کرد سوریه که تحت نظام خودمختار قرار دارند، در گفت‌وگو با دولت سوریه نمایندگانی خواهند داشت.

او مدعی شد که «تمرکززدایی» در سوریه راه حل صحیح برای نجات این کشور از بحرانی که با آن گریبان‌گیر است.

رئیس هیأت اجرایی شورای دموکراتیک سوریه در مورد تحویل مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد این کشور به دولت سوریه نیز گفت که این مسئله فعلا در گفت‌وگوها وارد نشده است.

او گفت که احزاب و شبه نظامیان کرد سوری به دنبال جدایی نیستند و قصد دارد با دمشق مشکلات فیما بین را حل کنند.

شورای دموکراتیک سوریه شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک سوریه (اس‌.دی.اف) هستند که با حمایت آمریکا طی چند سال گذشته از آغاز بحران سوریه، شمال و شمال شرق این کشور را به سیطره خود درآورده‌اند.

اخیرا هیأتی از این شورا بعد از آنکه مقامات سوری بر ضرورت اعمال قدرت دولت سوریه بر همه مناطق سوریه تأکید کردند، راهی دمشق شد و با آن‌ها وارد گفت‌وگو شدند.

«بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه پیشتر گفته بود که نیروهای دموکراتیک کرد باید با دمشق وارد مذاکره شوند، و در صورت شکست مذاکرات، ارتش سوریه مجبور خواهد شد که دست به گزینه نظامی بزند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول