اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ظریف: با موگرینی اقدامات اروپا و دیگران برای بهره‌مندی از برجام را بررسی کردیم

وزیر امور خارجه ایران عنوان کرد: با خانم موگرینی اقدامات اتحادیه اروپا و دیگران برای اطمینان از بهره‌مندی اقتصادی مردم ایران از برجام را بررسی کردیم.

ظریف: با موگرینی اقدامات اروپا و دیگران برای بهره‌مندی از برجام را بررسی کردیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف امروز (جمعه) در دومین روز حضورش در سنگاپور برای شرکت در پنجاه و یکمین اجلاس وزرای خارجه آ.سه.آن با اشاره به دیدارهایش در حاشیه این اجلاس در صفحه توئیترش نوشت: «با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه سنگاپور و وزرای خارجه چین، نیوزیلند، استرالیا و اندونزی دیدار کردم.»

وی افزود: «اجماع جهانی روشنی در ضرورت انجام اقدامات هماهنگ برای حفظ برجام وجود دارد.»

 

 

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به دیدارش با فدریکا موگرینی هم نوشت: «با خانم موگرینی اقدامات اتحادیه اروپا و دیگران برای اطمینان از بهره‌مندی اقتصادی مردم ایران از برجام را بررسی کردیم.»

موگرینی نیز امروز طی اظهاراتی در سنگاپور بر تمایل این اتحادیه برای افزایش تعامل اقتصادی و تجاری با ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا تأکید کرد. 

به گزارش فارس، ظریف دیروز (پنجشنبه) نیز در اولین روز حضورش در سنگاپور در توئیتی دیگر با اشاره به دیدارهایش نوشت: «پنجشنبه پرکاری در سنگاپور بود. امضای پیمان مودت و همکاری آ.سه.آن، ملاقات با نخست‌وزیر سنگاپور، وزرای خارجه روسیه، ترکیه، ژاپن، مالزی، نروژ، فیلیپین و ویتنام.»

وی افزود: «همه بر توسعه روابط و ضرورت ترویج چند جانبه‌گرایی و ابداعات برای حفظ برجام تأکید کردند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب و پس از سفری دو روزه به سریلانکا، برای شرکت در پنجاه و یکمین اجلاس وزرای خارجه اتحادیه آ.سه.آن وارد سنگاپور شد و دیروز (پنجشنبه) ضمن شرکت در این نشست و امضای سند الحاق ایران به پیمان مودت و همکاری اتحادیه آ.سه.آن در حاشیه این نشست با برخی همتایان خود از جمله وزرای خارجه مالزی، سنگاپور، ویتنام، ترکیه، اندونزی، استرالیا، نیوزیلند، چین، روسیه و فیلیپین  نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف همچنین با  رئیس جمهور و نخست‌وزیر سنگاپور ملاقات و به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وزیر خارجه ایران همچنین امروز (جمعه) با دبیرکل اتحادیه آ.سه.آن دیدار و درباره راه‌های گسترش همکاری‌های ایران و اتحادیه پس از امضای پیمان مودت و همکاری گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول