اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

راهپیمایی گسترده ضد سعودی مردم یمن در شهر صنعاء + عکس

هزاران نفر از مردم یمن در پایتخت این کشور در اعتراض به جنایت‌های اخیر ائتلاف سعودی در یمن از جمله تجاوز به زنان یمنی دست به راهپیمایی گسترده‌ای زدند.<br/>

راهپیمایی گسترده ضد سعودی مردم یمن در شهر صنعاء + عکس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران نفر از مردم یمن بعد از ظهر امروز (جمعه) در راهپیمایی موسوم به «با خون خود، از آبرو و ناموسمان حفاظت می‌کنیم» شرکت کردند.

به گزارش شبکه «المسیره» یمن، فراخوان برای شرکت در این راهپیمایی از چند روز پیش و به دنبال تجاوز نظامیان مزدور وابسته به ائتلاف سعودی به چند زن یمنی در غرب یمن داده شد.


محمد علی الحوثی

 

یکشنبه این هفته نظامیان مزدور وابسته به سعودی‌ها و اماراتی‌ها در شهرستان «التحیتا» استان الحُدیده، شماری از زنان این شهرستان را ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

محمد علی الحوثی، رئیس شورای عالی انقلاب یمن طی سخنرانی خود در این راهپیمایی ضد سعودی-اماراتی گفت که مزدوران که به ناموس یمنی‌ها تجاوز کرده‌اند، فاقد شرف و عزت ملی هستند.

او از اینکه شبه نظامیان یمنی به متجاوزان سعودی و اماراتی در حمله به الحدیده ملحق شده‌اند، به شدت انتقاد کرد و گفت که کسی که سوار تانک می‌شود و در کشورش لشکرکشی می‌کند، نمی‌تواند شخص وطن خواه باشد.

الحوثی در مورد پیشنهاد آتش‌بس یک طرفه خود نیز گفت که این طرح با هدف جلوگیری از خون‌ریزی و حفظ خون مردم یمن ارائه شده است.

سه‌شنبه این هفته رئیس شورای عالی یمن به صورت داوطلبانه از توقف همه عملیات‌های دریایی در آب‌های دریای سرخ خبر داد که با موافقت ارتش یمن و استقبال سازمان ملل مواجه شد.

محمد علی الحوثی از مقاومت گروه‌های فلسطینی در برابر تهاجمات و حملات رژیم صهیوینستی تقدیر کرد و این مقاومت را به آن‌ها تبریک گفت.

او همچنین از مواضع «سید حسن نصرالله»، دبیر کل جنبش حزب‌الله یمن در حمایت از مردم یمن تقدیر و تشکر کرد و او را رهبری آزاده خواند.

رئیس شورای عالی انقلاب یمن در واکنش به ادعاهای ائتلاف سعودی که مدعی حضور نیروهای ایرانی در یمن هستند نیز گفت: «به کسانی که بنا بر این ادعا که ایرانی‌ها در یمن هستند، به کشور ما لشکرکشی کرده‌اند، می‌گوییم بهتر است ابتدا به سوریه بروید».

او در سخنرانی خود تأکید کرد که نیروهای یمنی این توانایی را دارند که اهداف نظامی و حیاتی کشورهای متجاوز را حتی اگر در زیر زمین هم باشد، هدف قرار دهند.

ائتلاف عربی ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی از ابتدای سال 94 به بهانه مقابله با نیروهای انقلابی یمن علیه این کشور اعلان جنگ کرد و طی این مدت با حملات کورکورانه خود باعث کشتار هزاران نفر شده است.

در تازه‌ترین جنایت این ائتلاف علیه شهروندان یمنی، جنگنده‌های سعودی بیمارستان و بازار ماهی‌فروشان شهر الحدیده را هدف قرار داد که بر اثر این حملات 60 نفر شهید شده و 120 تن دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول