اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

رئیس سازمان مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان به فارس خبر داد

پیگیری ایران برای برگزاری المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برای نخستین بار در جهان

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه سه سال دوره آزمایشی المپیاد علمی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار شده است، گفت: در حال مذاکره هستیم تا دبیرخانه این المپیاد را راه‌اندازی کنیم و به صورت جهانی برگزار شود.

پیگیری ایران برای برگزاری المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برای نخستین بار در جهان

 فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد: اکنون سه سال است که به صورت آزمایشی المپیاد علمی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در نظر داریم این المپیاد را به عنوان یک المپیاد بین‌المللی از سوی ایران به دنیا معرفی کنیم، گفت: مذاکراتی انجام شده است.

مهاجرانی افزود: باید کارهای بین‌المللی را با کشورهایی که علاقه‌مند هستند، شروع کنیم و دبیرخانه المپیاد را راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا سال آینده بتوانیم المپیاد جهانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را برگزار کنیم.

به گزارش فارس، «آشنایی نیروهای دانشی بالقوه کشور با زمینه‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به عنوان مرز دانش»، «فراهم آوردن امکانات و تسهیلات لازم و ترغیب و تشویق محققین، اساتید، دانشجویان و دانش‌آموزان»، «حمایت از خلاقیت و نوآوری و تأسیس دفتر نوآوری»،  «کمک به افزایش برون داده‌های خلق دانش، محصول و ثروت از فعالیت‌های پژوهشی» و «برقراری ارتباط بین مدارس و دانشگاه برای هدایت مستمر استعدادها» از جمله اهداف برگزاری این المپیاد است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول