اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

۲۲ هزار هکتار از هورالعظیم در آتش سوخته است

برای دومین بار عملیات آب‌پاشی نیزارهای آتش گرفته تالاب هورالعظیم در دو بخش ایرانی و عراقی آغاز شده است، مدیرکل محیط زیست این استان از سوختن ۲۲ هزار هکتار از تالاب خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها راه مهار آتش آب‌پاشی از طریق هوایی است.

۲۲ هزار هکتار از هورالعظیم در آتش سوخته است

مدیرکل محیط زیست استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه علمیات دوباره آب‌پاشی مناطق آتش گرفته تالاب هورالعظیم از صبح پنجشنبه آغاز شده است، گفت: برآوردهای انجام شده حاکی از آن است که 21 هزار هکتار از وسعت هورالعظیم در بخش عراقی طعمه آتش شده‌است.

وی ادامه داد: آتش در بخش ایرانی هورالعظیم 2 هزار و 100 هکتار را در برگفته است اما چون بخش ایرانی این تالاب آبدار است آتش به سرعت خاموش می‌شود و به کف تالاب نمی‌رسد.

لاهیجانزاده با تاکید بر اینکه مسئولان عراقی هم باید همانند ایران تالاب هورالعظیم را آبگیری کنند تا با چنین بحران‌هایی مواجه نشویم گفت: رهاسازی آب باید از طرق دجله و فرات صورت گریرد اما به دلیل خشکسالی شدید در عراق این مهم ممکن نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌توان از طریق بخش ایرانی برای حل این مساله اقدام کرده و آب را رهاسازی کنیم تا بخش عراقی هم نجات یابد، اظهار داشت: این مساله در حال بررسی است.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان خوزستان آبرسانی به بخش عراقی زمان‌بر است.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول