اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

در جلسه هیئت دولت تصویب شد

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای حمایت های مالی و زیربنایی از مسکن مهر

هیئت وزیران در جلسه روز گذشته خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری، با اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برای حمایت های مالی و زیربنایی از مسکن مهر موافقت کرد.

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای حمایت های مالی و زیربنایی از مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، این لایحه با هدف بررسی و شناخت منابع درآمدی شهرداری­های کشور و چگونگی اصلاح و تأمین منابع جدید برای جایگزین شدن با درآمد فعلی شهرداری­‌ها در جهت توسعه شهری و ایجاد خدمات مورد نیاز شهروندان تهیه شده است.

بهره گیری از ابزارهای مختلف تأمین مالی و روش های اجرایی جلب مشارکت بخش خصوصی متناسب با پروژه­‌های شهری و پیش‌­بینی تضمین های کافی، افزایش کارایی و ضمانت اجرایی برای کسب عوارض و درآمدهای قانونی شهرداری، اصلاح و تقویت منابع موجود درآمدی و تأمین منابع جدید به منظور حداقل استفاده از درآمدهای دولت و کاهش وابستگی مالی شهرداری­ها به منابع درآمدی دولتی، افزایش سهم شهرداری­‌ها از محل عواید حاصل از قانون مالیات بر ارزش افزوده و اصلاح ساز و کار وصول عوارض نوسازی و عمران شهری، از دیگر اهداف لایحه یاد شده است.

 اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برای حمایت های مالی و زیربنایی از مسکن مهر

دولت در اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر اختصاص مبلغ ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تخفیف عوارض پروانه ساخت، بیمه کیفیت، حمایت های مالی، آماده سازی، محوطه سازی، تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی و ساخت مساجد و نظارت عالیه بر ساخت و سازهای مسکن مهر موافقت کرد.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول