اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در جریان تظاهرات در برابر سنا

74 نفر از معترضان به گزینه ترامپ برای دیوان عالی، بازداشت شدند

تظاهرات عصر روز چهارشنبه به وقت واشنگتن در اعتراض به اعلام «برت کاوانا» به عنوان نامزد عضویت در دیوان عالی آمریکا در مقابل ساختمان مجلس سنا به مداخله پلیس و بازداشت ۷۴ معترض انجامید.

74 نفر از معترضان به گزینه ترامپ برای دیوان عالی، بازداشت شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه مخالفت‌ها با تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای  نامزدی «دیوید کاوانا» برای سمت قاضی عالی‌ترین نهاد قضایی این کشور، این بار معترضان ساختمان مجلس سنا را به عنوان محل تجمع اعتراضی خود برگزیدند.

به نوشته پایگاه «هیل»، در جریان این تظاهرات که چهارشنبه شب برگزار شد، پلیس آمریکا ۷۴ تن را در ارتباط با تظاهرات در ساختمان مجلس سنای این کشور دستگیر و علیه آنها به دلیل ایجاد «ازدحام» و «ممانعت از رفت و آمد و مسدود کردن عبور و مرور» اعلام جرم کرده است.

«جنیفر فلین واکر» که یکی از رهبران برگزارکننده این تجمع اعتراضی بوده، درباره این تجمع اعتراضی علیه گرینه انتخابی ترامپ گفت که حدود ۶۰۰ نفر از نقاط مختلف کشور در این تجمع حضور داشتند.

این اولین بار نیست که به نامزدی کاوانا برای سمت قاضی دیوان عالی آمریکا اعتراض می‌شود. اولین تجمع اعتراضی ساعتی پس از اعلام نام او به عنوان گزینه مد نظر ترامپ، مقابل ساختمان این دیوان در واشنگتن برگزار شده بود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا  تیر ماه امسال «برت کاوانا» را به عنوان نامزد خود برای عضویت در هیأت قضات دیوان عالی آمریکا معرفی کرد، تا اولین رئیس‌جمهور آمریکا باشد که در یک سال نخست حضورش در کاخ سفید دو بار فرصت انتخاب عضوی از دیوان عالی نصیبش شده است.

کاوانا که از حقوقدانان محبوب جناح محافظه‌کار و جمهوری‌خواه آمریکا به شمار می‌آید، زمانی دفتردار «آنتونی کندی» قاضی دیوان عالی آمریکا بود و به دنبال اعلام او برای کناره‌گیری از سمتش، به عنوان جایگزین به سنا معرفی شده است.

جمهوری‌خواهان و کاخ سفید درصدد هستند که تا قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای ۱۵ آبان کنگره آمریکا روند تایید صلاحیت کاوانا را به اتمام برسانند؛ روندی که با توجه به اکثریت شکننده ۵۱ به ۴۹ جمهوری‌خواهان در برابر دموکرات‌ها روندی سخت به نظر می‌رسد.

در تازه‌ترین تحولات در خصوص نامزدی کاوانا، «رند پال» سناتور جمهوری‌خواه که پیشتر درباره حمایت از این گزینه ابراز تردید کرده بود، رسما حمایت خود را اعلام کرد تا جبهه جمهوری‌خواهان برای حمایت از این گزینه پیشنهادی، متحدتر از قبل شود.

کاوانا بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶، یعنی در دولت «جورج بوش» پسر، مسئول امور اداری کاخ سفید بود و همسرش هم منشی شخصی بوش بوده است. دیدگاه‌های محافظه‌کارانه کاوانا موجب مخالفت بسیاری از دموکرات‌ها و حامیانشان با حضور او در هیات قضات دیوان عالی آمریکا شده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول