اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر:

800 میلیارد تومان بدهی برق صنایع پرداخت شد/ معوقات برق ادارات ما را زمین‌گیر می‌کند

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر با بیان اینکه معوقات مصرف برق ادارات ما را زمین‌گیر می‌کند، گفت: الزام ادارات به پرداخت پول برق اقدامات ویژه‌تری می‌طلبد.

800 میلیارد تومان بدهی برق صنایع پرداخت شد/ معوقات برق ادارات ما را زمین‌گیر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آرش کردی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیر نیرو با اشاره به میزان معوقات شرکت توزیع برق تبریز اظهار کرد: 92 میلیارد تومان معوقات اصلا قابل قبول نیست؛ ما طی مکاتباتی که انجام دادیم مقرر کردیم معوقاتی که در هر استانی دریافت می‌شود، در خود استان‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: ما با صنایع عهد بسته‌ایم، بدهی‌هایشان را تهاتر کنیم که در این عرصه سال گذشته 800 میلیارد تومان بدهی صنایع را پاس کردیم.

کردی با اشاره به معوقات 92 میلیاردی برق ادارات شهر تبریز یادآور شد: این معوقات در کل کشور به 5 هزار و 600 میلیارد می‌رسد؛ بنابراین می‌خواهیم برای دریافت معوقات ادارات دولتی از طریق سازمان برنامه و بودجه به سمت و سویی پیش رویم که بودجه آنها کاهش یابد تا معوقات آنها وصول شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: ما معوقاتی را که از هر استانی وصول می‌کنیم، در همان استان صرف و مشکلات عمده آنها را از همین محل حل می‌کنیم.


استفاده از 125 میلیون یورو از محل تسهیلاات بانک توسعه اسلامی در آذربایجان‌شرقی

وی با بیان اینکه در ارتباط با خطوط توزیع اقداماتی مطلوبی در حال انجام است، افزود: در استان آذربایجان‌شرقی 125 میلیون یورو از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی در این عرصه استفاده شده تا موانع تونل انرژی تبریز حل شود و از همین طریق وضعیت تبریز را پایدار کنیم.

کردی، دلیل اصلی رشد مصرف برق را تغییر الگوی مصرف عنوان و اضافه کرد: هر سال مصرف سرمایشی در مناطق شمالی کشور در حال افزایش است.

وی افزود: در مورد نوسانات ارزی عمده دغدغه ما بازگشت پول حق انشعابات است و تا آخر هفته آینده هر چه بدهی بابت انشعابات داریم، پرداخت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول