اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

درگفت‌وگو با فارس اعلام شد

سرگروهی «باغ‌کتاب» به جای «سینماجوان»/ برخی نظام چرتکه‌ای را می‌پسندند!

دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران گفت که سرگروهی سینما«جوان» در نظام‌نامه اکران 97 موقت بود و از این پس پردیس سینمایی «باغ کتاب» سرگروه سینمایی خواهد بود.

سرگروهی «باغ‌کتاب» به جای «سینماجوان»/ برخی نظام چرتکه‌ای را می‌پسندند!

سیدضیاء هاشمی دبیر کمیته انضباطی کار گروه اکران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، درباره جابجایی سرگروهی از سینما جوان به پردیس سینمایی باغ کتاب اظهار داشت: سال گذشته وقتی که نظام‌نامه اکران سال 97 تدوین می‌شد، چند سینما به صورت مشروط به عنوان سرگروه سینمایی در نظر گرفته شدند تا به محض ساخت پردیس‌های سینمایی جدید، این سرگروه‌ها نیز جا‌‌به‌جا شده و به پردیس‌های جدید سپرده شوند.

وی ادامه داد: «جوان» یکی از سینما‌هایی بود که به صورت موقت به عنوان سرگروه انتخاب شد؛ اما در جلسه اخیر شورای عالی اکران، با اتفاق نظر همه اعضاء، سرگروهی از سینما جوان گرفته و به پردیس سینمایی «باغ کتاب» سپرده شد.

دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران درباره فعالیت‌های این کمیته نیز بیان کرد: حدود 3 سال است که ما فعالیت کمیته انضباطی را به صورت نامحسوس داشته‌ایم و این کمیته کار خود را انجام می‌داد؛ اما اتفاقی که اخیر افتاد این بود که این نظارت نظام‌مند شد و برای همه تخلفات سینمایی رسماً جریمه‌هایی تأیین شد. البته کمیته انضباطی کارگروه اکران زمانی به ماجرای تخلفات ورود می‌کند که شکایتی ثبت شود.

هاشمی در پاسخ به این سؤال که رئیس سازمان سینمایی در گفتوگو با فارس اعلام کرد که قرار است برنامه‌ریزی‌ اکران فیلم‌های سینمایی به این سمت برود که وقتی هر مخاطبی بلیتی تهیه‌ می‌کند از همان گیشه مبلغ بلیت بین سینمادار، صاحب فیلم و ... تقسیم شده و به حسابشان واریز شود؛ این موضوع به چه میزان عملیاتی است؛ گفت: این مسأله جزء موضوعاتی است که به تازگی طرح شده و در حال پیگیری است، البته کمی سینماداران نسبت به این برنامه موضع دارند و برخی از آنها می‌خواهند همچنان با نظام چرتکه‌ای کار کنند!

وی افزود: تقسیم سهم طرفین اکران اتفاقی است که باید بیفتد. این که مبلغ فروش فیلم در حساب سینمادار بماند، هیچ توجیه و منطقی ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول