اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  تحلیل بین الملل

دیلی صاباح:

ترکیه اهرم‌های فشار علیه آمریکا دارد/ ترامپ باعث بی‌اعتمادی جهان به آمریکا شده است

روزنامه دیلی صاباح با بیان اینکه سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا باعث بی‌اعتمادی جهانی به این کشور شده، تاکید کرد که ترکیه اهرم‌های فشاری علیه واشنگتن دارد پس بهتر است کاخ سفید مراقب رویکرد خود در قبال آنکارا باشد.

ترکیه اهرم‌های فشار علیه آمریکا دارد/ ترامپ باعث بی‌اعتمادی جهان به آمریکا شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش‌های سیاسی و دیپلماتیک بین ترکیه و آمریکا، روزنامه «دیلی صاباح» در یادداشتی عنوان کرد که سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده باعث بی‌اعتمادی بین‌المللی گسترده به واشنگتن شده است.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به عدم نگرانی ترامپ از انتظارات و منافع کشورهای دیگر، آمده است: «او درباره نگرانی کشورهای دیگر، هیچ دغدغه‌ای ندارد و همین باعث شده که حتی بیشتر شرکای آمریکا را دشمن بخواند».

ترامپ پیشتر در اظهاراتی که شاید دهه‌هاست مشابه آن از سوی یک مقام ارشد آمریکایی طرح نشده، اتحادیه اروپا را «دشمن» ایالات متحده خوانده و گفت: «خوب، فکر می‌کنم دشمنان زیادی داریم. فکر می‌کنم اتحادیه اروپا یک دشمن است، [به خاطر] کاری که در تجارت با ما می‌کنند. الان به اتحادیه اروپا فکر نمی‌کنید، اما آن‌ها یک دشمن هستند». (جزئیات بیشتر)

دیلی صاباح با بیان اینکه دولت ترامپ با بیشتر بازیگران مهم جهانی، مسیر برخورد و تنش را درپیش گرفته، نوشت: «بیشتر سیاست‌های ترامپ با استانداردها، اصول و قوانین بین‌المللی در تضاد است...همزمان با انتقاد ترامپ از وضعیت فعلی و سیستم حاکم بر جهان، کشورهای دیگر نیز در حال از دست دادن اعتمادشان به آن هستند».

در ادامه این یادداشت آمده است: «حتی آمریکایی‌ها نیز جهت‌گیری سیاست خارجی دولت ترامپ را زیر سوال برده‌اند...ترامپ کشورهای اروپایی را تهدید کرده که آمریکا را از ناتو خارج و تعرفه‌های گمرکی جدیدی بر محصولات اتحادیه اروپا وضع می‌کند...از نظر او تمام مشکلاتی که آمریکا با آن رو به روست، به خاطر نقص نظم فعلی جهان است».

این روزنامه با اشاره به تهدیدات ترامپ علیه کشورهای مختلف از جمله اعضای گروه 7، اعضای ناتو، اتحادیه اروپا، روسیه، چین، کره‌های جنوبی و شمالی، ایران و ترکیه، تحلیل کرد که برای ترامپ و مخصوصا آمریکا، بیگانه‌سازی کشورهای دیگر اقدامی نادرست است.

دیلی صاباح در پایان با بیان اینکه ترکیه مانند اتحادیه اروپا نیست که ترامپ هر مقدار که خواست، آن را تهدید کند، نوشت: «ترکیه، با توجه به موقعیت ژئوپلتیکی که دارد، اهرم‌های فشاری در حوزه منافع و امنیت ملی آمریکا دارد. پس دولت ترامپ باید درباره لحن و سیاست‌هایی که علیه ترکیه استفاده می‌کند، مراقب باشد».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول