اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

بیست و دومین ماهواره چین در سال جاری، به فضا پرتاب شد

چین یک ماهواره با قابلیت کیفیت بالای تصاویر به فضا پرتاب کرد که بیست و دومین پرتاب ماهواره این کشور طی سال جاری بود و قصد دارد تا پایان سال چند ماهواره دیگر به فضا بفرستد.

بیست و دومین ماهواره چین در سال جاری، به فضا پرتاب شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چین روز سه‌شنبه (نُهم مرداد) یک ماهواره با قابیت کیفیت بالای تصاویر به فضا پرتاب کرد تا پروژه «راه ابریشم جدید» را نظارت کند.

به نوشته خبرگزاری «شینهوآ»، ماهواره «گائوفِن-۱۱» که بیست و دومین ماهواره پرتاب شده چین به فضا طی سال جاری است  و دارای کیفیت بالایی برای مشاهده زمین است. 

این ماهواره می‌تواند برای اهداف متعددی از جمله، نقشه‌برداری از زمین، برنامه‌ریزی شهری، طراحی شبکه جاده‌ای، کشاورزی، امدادرسانی در زمان وقوع فاجعه، استفاده شود.  

گائوفِن-۱۱ در آکادمی فناوری فضایی چین ساخته شده اما جزییاتی درباره قابلیت‌های آن ارائه نشده است. 

این ماهواره یازدهمین ماهواره از سری گائوفن است که در سال جاری به فضا پرتاب شده است و یک نسخه دیگر از این ماهواره احتمالا پیش از پایان سال جاری به فضا پرتاب می‌شود.

پرتاب این ماهواره شصت و سومین مورد در سال ۲۰۱۸ در کل جهان بوده است. چین قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی، ۳۵ ماهواره به فضا بفرستد.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول