اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌وگوی فارس با زوج ملی‌پوش قهرمان

یک عاشقانه ورزشی/ آرزو دارم همسرم قهرمان شود

زوج جوانی که اتفاقا آشنایی آنها هم به بازی‌های آسیایی اینچئون برمی‌گردد؛ این روزها در اندیشه کسب مدال خوش رنگ طلا هستند تا بار دیگر طعم خوش حضور در مسابقات آسیایی را با کسب مدال طلا تجربه کنند؛ اما اینبار کنار هم و به عنوان یک «زوج».

یک عاشقانه ورزشی/ آرزو دارم همسرم قهرمان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ «زوج» و «ازدواج» به معنای یکی شدن است؛ وقتی ازدواجی شکل می‌گیرد؛ دو فرد تلاش می‌کنند در موضوعات مختلف خود را با هم جفت‌وجور کنند.

اما برخی از زوج‌ها نیز هستند که از همان ابتدای ازدواج در بسیاری از موضوعات مشترکند؛ از جمله ازدواج‌هایی که از ابتدای آن افراد یک نوع تفاهم پیش‌زمینه‌ای با هم دارند؛ ازدواج دو ورزشکار است؛ پیوندی که یکی از هیجان‌انگیزترین ازدواج‌هاست؛ به ویژه اگر قرار باشد هر دو در سطح حرفه‌ای فعالیت کنند و احیانا به تیم ملی هم دعوت شده باشند.

در ورزش ایران هم چه بسیارند؛ زوج‌هایی که یک رشته ورزشی فعالیت دارند و یا رشته ورزشی‌شان کاملا باهم متفاوت است؛ حتی زوج‌هایی هم داریم که هر دو ملی‌پوش هستند.

 یکی از این زوج‌های ورزشی محسن‌ محمد‌سیفی و مهسا جاور، دو ملی‌پوش پرافتخار زنجانی در رشته‌های ووشو و قایقرانی هستند.

زوج سرشناس ورزش ایران که ورزشکاران ارزشمند و پرافتخار کشورمان محسوب می‌شوند.

 

*محمد سیفی و مهسا جاور دو زوج سرشناس ایرانی

محسن محمدسیفی متولد سال 1368 و عضو تیم ملی ووشو مردان ایران در بخش ساندا است که ورزش حرفه‌ای خود را از سن ۱۵ سالگی زیر نظر استاد موحدنیا آغاز کرده و در بسیاری از مسابقات صاحب مدال شده است.

این ورزشکار نامدار زنجانی قهرمان ۶ دوره مسابقات جهانی و دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ «گوانگ‌ژو» و ۲۰۱۴ «اینچئون» است و به دنبال سومین عنوان قهرمانی خود در این بازی‌ها در سال ۲۰۱۸ است.

برنز مسابقات آسیایی بزرگسالان «ماکائو» ۲۰۰۷؛ نقره رقابت‌های جهانی بزرگسالان «کانادا» ۲۰۰۹؛ طلای بازی‌های آسیایی «گوانگجو» ۲۰۱۰؛ طلای جام جهانی ووشو «چین» ۲۰۱۰؛ طلای یازدهمین دوره رقابت‌های جهانی «ترکیه»۲۰۱۱؛  طلای دوازدهمین دوره مسابقات جهانی «مالزی» 2013 طلای مسابقات قهرمانی جهان «اندونزی»  ۲۰۱۵ و طلای  مسابقات جام جهانی «ساندا» چین ۲۰۱۶ از جمله عناوینی است که محمد سیفی در طول فعالیت خود در رشته ورزشی ووشو کسب کرده است.

«مهسا جاور» نیز متولد سال 1373 قایقران روئینگ، تیم ملی قایقرانی بانوان ایران است که توانست در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ به میزبانی کره جنوبی، «اینچئون» به همراه سولماز عباسی، حمیرا برزگر و نازنین ملائی در ماده چهار نفره جفت پاروی سبک‌وزن بانوان، به جایگاه سوم و نشان برنز بازی‌ها دست پیدا کند.

مهسا جاور پس از حضور در المپیک 2016 ریو به مسابقات آسیایی چین اعزام شد. مهسا جاور در روئینگ تکنفره سنگین وزن بانوان با حریفانی از سنگاپور، چین تایپه، کره، چین و تایلند رو به رو شد و در نهایت با کسب رده سومی صاحب مدال برنز شد.

وی همچنین در روئینگ چهارنفره تک پاروی سنگین وزن بانوان شامل نازنین ملائی، نازنین رحمانی، مهسا جاور و فرحناز عشقی نیز موفق به کسب مدال برنز شد.

*آخرین تلاش‌های زوج ورزشکار برای کسب مدال

این زوج ورزشکار زنجانی که از دو سال پیش زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند؛ یک زوج استثنایی به لحاظ حرفه‌ای محسوب می‌شوند؛ چرا که سختی‌ها و دشواری‌های بسیاری برای موفقیت در عرصه ورزش را تحمل کرده‌اند.

زوج جوانی که به خاطر حضور در مسابقات مختلف از همان آغاز زندگی مشترک خود نتوانسته‌اند؛ مدت زمان زیادی را کنار هم سپری کنند.

این زوج افتخارآفرین ورزش کشور که در بازی‌های آسیایی «اینچئون» با یکدیگر آشنا شدند؛ این روزها در آستانه اعزام به بازی‌های آسیایی جاکارتا هستند و هم اکنون در اردوی آمادگی به سر می‎برند.

 

*به کسب مدال طلا امیدواریم

مهسا جاور که روزهای پایانی اردوی آمادگی خود را سرمی‌کند؛ درباره آخرین تمرینات خود به خبرنگار فارس گفت: بنده برای حضور در مسابقات آسیایی جاکارتا یک سال است که در اردو هستم.

وی با اشاره به اینکه آمادگی تیم قایقرانی برای حضور در مسابقات بالاست و بازیکنان اعزامی هم در بخش آقایان و هم بانوان امید کسب مدال را دارند؛ گفت: امیدواریم با زحمات کشیده شده در این یک سال شاهد کسب نتایج مطلوبی در مسابقات باشیم.

جاور زمان اعزام خود و محمد سیفی را تقریبا همزمان اعلام کرد و افزود: اما زمان‌بندی مسابقات دو رشته در رقابت‌ها متفاوت است.

وی با اشاره به آمادگی خود و همسرش محسن محمدسیفی برای حضور در مسابقات افزود: با توجه به زحماتی که در طول اردو متحمل شده‌ایم؛ هر دو امید کسب مدال داریم، هرچند محمدسیفی در هر رقابت آسیایی و جهانی که حضور داشته تاکنون موفق به کسب مدال شده است.

جاور گفت: امیدوارم زحماتی که در این مدت کشیده‌ایم؛ نتیجه‌بخش بوده و زوج طلایی این دوره از مسابقات باشیم، هرچند که بنده به سهم خودم به کسب این نتیجه بسیار امیدواریم.

*پس از ازدواج فقط سه ماه کنار هم بودیم

محسن محمدسیفی در همین باره به خبرنگار فارس گفت: با توجه به زحماتی که در اردو کشیده‌ام؛ در آمادگی کامل به سر می‌برم و شرایط بدنی بنده نیز مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه آخرین مرحله اردوی تیم ملی ووشو در تهران خواهد بود و پس از آن به مسابقات اعزام خواهیم شد؛ تصریح کرد: بنده یک آسیب‌دیدگی در زانوی راست خود داشتم که وضعیت آن نیز بهتر شده است.

محمدسیفی با اشاره به شرکت خود در وزن منهای 70 کیلوگرم گفت: امیدوارم در این مسابقات صاحب مدال شوم؛ هرچند که شرایط مسابقه را نمی‌توان از الان پیش‌بینی کرد.

وی افزود: در عین حال بنده و خانم جاور همه تلاش خود را خواهیم کرد که همچون مسابقات پیشین؛ بتوانیم برای کشور افتخارآفرینی کرده و دل هموطنان و خانواده خود را شاد کنیم.

محمدسیفی به اردوهای سخت خود برای آمادگی در بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بنده و خانم جاور شهریورماه سال 1395 با هم ازدواج کردیم و اگر اغراق نکرده باشم در این مدت زمان؛ بیشتر از سه ماه در کنار هم نبودیم.

وی به اردوهای طولانی مدت و تمرینات سخت و طاقت‌فرسای خود و مهسا جاور اشاره کرد و افزود: امیدوارم ماه عسل این همه دوری و فشار کسب بهترین مدال آسیایی باشد.

محمدسیفی با اشاره به اینکه اعزام به مسابقات باهم انجام می‌شود؛ تصریح کرد: اما مسابقات آبی در «پالمبنگ» برگزار و مسابقات انفرادی مثل ووشو نیز در «جاکارتا» برگزار می‎شود که فاصله این دو شهر تقریبا یک هزار کیلومتر است.

حالا این روزها زوج جوانی که اتفاقا آشنایی آنها هم به بازی‌های آسیایی اینچئون برمی‌گردد؛ در اندیشه کسب مدال خوش رنگ طلا هستند تا بار دیگر طعم خوش حضور در مسابقات آسیایی را با کسب مدال طلا تجربه کنند؛ اما اینبار کنار هم و به عنوان یک «زوج».

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول