اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ازسرگیری دیدارهای فتح‌ و حماس در قاهره

القدس‌العربی: گشایشی در پرونده آشتی فلسطینیان به وجود آمده است

منابع فلسطینی از گفت‌وگوی مفصل هیأت فتح با «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر خبر دادند در حالیکه هیأت حماس نیز در قاهره به سر می‌برد.

 القدس‌العربی: گشایشی در پرونده آشتی فلسطینیان به وجود آمده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت جنبش فتح روز دوشنبه (دیروز) با «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات عمومی مصر دیدار کرد.

صبح امروز سه‌شنبه خبرگزاری فلسطین (وفا) با اعلام این خبر گزارش کرد که هیأت فتح گفت‌وگوی مفصلی با عباس کامل انجام داده و موضع رهبران فتح در خصوص پیشنهادات مصر در رابطه با پرونده آشتی ملی فلسطینیان و پایان دادن به دودستگی‌ها را به اطلاع وی رسانده است.

این خبرگزاری افزود که هیأت فتح «توضیحات کاملی درباره دیدگاه رهبران فلسطین و پایبندی آنها به موضع اتخاذ شده در اکتبر گذشته درباره پایان دودستگی‌ها و تحقق وحدت ملی ارائه کرده است.»

هیأت فتح شامل «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی فتح، روحی فتوح و حسین الشیخ از اعضای این جنبش و سرلشگر «ماجد فرج» رئیس دستگاه اطلاعات عمومی فلسطین است.

جنبش حماس نیز اعلام کرد که هیأتی از اعضای این جنبش روز دوشنبه (دیروز) برای دیدار با مسئولان مصری عازم قاهره شدند.

حماس پیش از این اعلام کرده بود که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش دو هفته پیش مواضع حماس درباره پیشنهادات مصر در خصوص پرونده آشتی فلسطینیان را به مدیر دستگاه اطلاعات عمومی این کشور ابلاغ کرده است.

گشایشی در پرونده آشتی حاصل شده است

روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس‌العربی» نیز به سفر هیأت حماس به قاهره به ریاست «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی این جنبش اشاره کرد و نوشت که هیأت فتح نیز حامل «پاسخ‌های مثبت» است و می‌خواهد جدول زمانی مشخصی برای اجرای تمامی مفاد مربوط به توافق آشتی تعیین شود.

با ورود هیأت حماس به قاهره در سایه حضور هیأت فتح انتظار می‌رود که نشست دوجانبه‌ای بین هیأت‌های دو جنبش تحت نظارت مصر برگزار شود.

برخی اعضای فتح نیز از وجود «فضاهای مثبت» در مرحله کنونی خبر داده و گفتند که این جنبش اهتمام ویژه‌ای به تکمیل پرونده آشتی دارد و دلیل آن هم اعزام هیأتی از سوی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به قاهره است تا به راهکاری برای حل مسائل اختلافی مطابق با یک جدول زمان‌بندی شده و توافقی دست یابند.

 

عضو فتح: هدف ما به جریان انداختن روند آشتی است

«محمود العالول» نایب رئیس جنبش فتح می‌گوید که هدف از تحرکات کنونی، خارج کردن روند آشتی از حالت رکود است.

وی اشاره کرد که گفت‌وگوهای آشتی از مارس گذشته به دنبال انفجار کاروان خودروی «رامی حمدالله» و «ماجد فرج» رئیس دستگاه اطلاعات عمومی فلسطین در غزه، متوقف شده است.

العالول در مصاحبه با رادیو «صدای فلسطین» تصریح کرد که هدف از سفر کنونی هیأت فتح به قاهره، اجرای توافقات قبلی است.

القدس‌العربی همچنین نوشت که گفت‌وگوهای فتح با مسئولان مصر در قاهره علاوه بر پرونده آشتی به تسهیل امور برای اجرای موفق پیشنهادات سازمان ملل درباره بهبود وضعیت ساکنان نوار غزه نیز اختصاص داشت.

«نیکلای ملادینوف» فرستاده سازمان ملل در روند سازش غرب آسیا نیز روز یکشنبه در قاهره با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار و درباره تحولات فلسطین گفت‌وگو کرد.

ملادینوف پس از این دیدار در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که «گفت‌وگوهای مثبتی با سامح شکری وزیر خارجه مصر درباره تحولات منطقه و امکان تحقق صلح بین فلسطینیان و اسرائیل داشتیم.»

توافق آشتی بین فتح و حماس در اکتبر گذشته تحت نظارت مصر امضا شد اما به دلیل استمرار اختلافات دو جنبش هنوز اجرایی نشده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول