اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

حجت‌الاسلام کلانتری در نشست خبری:

باید کارنامه مسئولان روی میز گذاشته شود/ همه دستگاه‌ها مکلفد دستاوردهای انقلاب را معرفی کنند

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: باید در چهلمین سال انقلاب کارنامه مسئولان نظام جمهوری اسلامی روی میز گذاشته شود و مورد قضاوت مردم قرار گیرد.

باید کارنامه مسئولان روی میز گذاشته شود/ همه دستگاه‌ها مکلفد دستاوردهای انقلاب را معرفی کنند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت برگزاری همایش بین‌المللی «ظرفیت‌های انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه جمهوری اسلامی ایران» برگزار شد،گفت: در چهلمین سال انقلاب اسلامی قرار داریم و وظیفه همه ما اقتضا می‌کند که یک کار فراگیر و حرفه ای برای انقلاب برگزار کنیم. 

وی ادامه داد: انقلاب ما در دنیا یک انقلاب بی‌نظیر و بی‌بدیل است و بسیاری از اندیشمندان جهان که کار پژوهشی کردند، نظرشان این است که انقلاب ایران هیچ نمونه‌ای در نوع خودش نداشته است. 

کلانتری افزود: چهل سال پیش یک انقلاب بزرگ فرهنگی، دینی، علمی و اندیشه‌ای در جهان معاصر به رهبری یک فقیه اندیشمند بزرگ شیعه و با دست خالی شکل گرفت و این انقلاب خط بطلانی بود بر تفکر حاکمیت لیبرالیسم در همه ابعاد جهان و انقلاب یک نظام سیاسی جدید را پیش روی جهانیان قرار داد. 

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: الگوی مبارزاتی امام(ره) را که مطالعه می‌کنیم می‌بینیم که یک الگوی قرآنی است و هر چه توسط امام به عنوان اندیشه و مبنای فکری مطرح شده، همه بر مبنای قرآن و آموزه‌های ناب قرآنی شکل گرفته است. 

وی با اشاره به نقش مردم و حمایت‌های آنها از انقلاب، تصریح کرد:‌از سال 1341 که امام(ره) مبارزه خود را شروع کرد تا 22 بهمن 57 عموم مردم در صحنه مبارزه حضور داشتند و از همه هستی خودشان در راه انقلاب خرج کردند، بعد از پیروزی انقلاب هم یک دفاع بی‌نظیر از مردم را در جنگ تحمیلی را شاهد بودیم و مردم همواره پشتیبان انقلاب بوده‌اند. 

کلانتری ادامه داد: در طول تاریخ نداشتیم انقلابی را که شکل بگیرد و دشمن با تمام توان و ابزار در مقابلش صف‌آرایی کند و با این حال حمایت همه‌جانبه مردم را به همراه داشته باشد. 

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اظهار داشت: چهلمین سالگرد انقلاب مهم است چون انقلاب به بلوغ خودش رسیده و گام‌های اصلی را برداشته و از مرحله استقرار عبور کرده است و امروز همه دستگاه‌ها مکلف هستند دستاوردهای انقلاب را به مردم معرفی کنند. 

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد که خودش یکی از میوه‌های انقلاب است، وظیفه خودش می‌داند که یک گام اساسی در راستای دستاوردهای بزرگ انقلاب بردارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام گفت: این همایش یکی از کارهای بزرگی است که خیلی دقیق طراحی شده و کارهای اجرایی آن از ماه‌ها پیش آغاز شده است، این همایش یک همایش بین‌المللی است و در بهمن ماه برگزار خواهد شد. 

کلانتری یادآور شد:‌ تاکنون هزاران مقاله و کتاب راجع به انقلاب در خارج از مرزها نوشته شده و یک گنجینه بزرگ در خارج از کشور در رابطه با انقلاب وجود دارد که از ابعاد مختلف به انقلاب پرداخته، در داخل هم در این رابطه کارهای بزرگی انجام شده است که در این همایش به آنها نیز پرداخته خواهد شد. 

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: باید در چهلمین سال انقلاب کارنامه مسئولان نظام جمهوری اسلامی روی میز گذاشته شود و مورد قضاوت مردم قرار گیرد.

وی افزود: کارآمدی و کارنامه انقلاب را می‌شود به چندگونه بررسی کرد، یکی اینکه دستاوردها را با قبل از انقلاب مقایسه کرد.

کلانتری ادامه داد: پیش از انقلاب همه قدرت‌ها در کنار ایران بودند، ولی بعد از انقلاب همه در مقابل ایران قرار گرفتند. تحریم‌ها چهل است که پایه‌ریزی شده و مربوط به دیروز و امروز نیست و با وجود همه مشکلاتی که به نظام ما تحمیل شده، دستاوردهای انقلاب نسبت به قبل از انقلاب ده‌ها برابر و در برخی‌ حوزه‌ها صد برابر است. 

وی افزود:‌ یکی از راه‌های دیگر بررسی کارنامه چهل ساله نظام و مقایسه آن با کشورهای هم تراز ایران است؛ یعنی کارنامه نظام را براساس مقیاس‌های جهانی بررسی کنیم و ببینیم براساس آن، سرعت پیشرفت ما استاندارد بوده است یا نه، که باید گفت ما در بسیاری از حوزه‌ها با سرعت بسیار بالاتری از استانداردها حرکت کرده‌ایم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد تأکید کرد:‌ این همایش تلاش می‌کند در حوزه بررسی کارنامه چهل ساله نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف گام بردارد و در پایان همایش نیز یک کتاب مرجع تولید خواهد شد که اندیشمندان، نویسندگان و پژوهشگران داخلی و خارجی می‌توانند به آن رجوع کنند. 

وی گفت:‌این همایش با سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی برگزار خواهد شد. 

کلانتری در ادامه درباره برنامه‌های دیگری که به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلابی اسلامی در دانشگاه آزاد برگزار می‌شود، گفت: برنامه «چلچراغ انقلاب اسلامی» یکی از برنامه‌هایی است که برگزار خواهد شد و در این برنامه چهل نشست علمی در حوزه مفاهیم کلیدی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب با محوریت‌های تهاجم فرهنگی، جبهه مقاومت و ناتو فرهنگی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد ارائه خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: برنامه «خمین تا جماران» هم یکی از برنامه‌های دیگر است که به منظور شناخت امام (ره) در سالگرد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و دانشجویان در این برنامه از خانه پدری امام راحل در خمین بازدید و بعد از برگزاری کلاس‌های آموزشی و مطالعاتی در قالب اردوی سیاحتی به جماران منتقل می‌شوند تا از خانه بنیانگذار انقلاب اسلامی هم بازدید کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول