اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منابع اردنی: کار احیای گذرگاه «نصیب» در مرز سوریه امروز آغاز می‌شود

برخی منابع دولتی اردن گزارش دادند که شرکت‌های اردنی از امروز احیای دفاتر خود به عنوان مقدمه بازگشایی گذرگاه «نصیب» واقع در مرز سوریه را آغاز می‌کنند.

منابع اردنی: کار احیای گذرگاه «نصیب» در مرز سوریه امروز آغاز می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع دولتی اردن اعلام کردند که شرکت‌های اردنی کار احیای گذرگاه نصیب در مرز سوریه را از امروز سه‌شنبه آغاز می‌کنند و تعداد این شرکت‌ها نیز حدود ۱۷۲ شرکت ویژه ترخیص و حمل و نقل کالاست که پیش از آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ فعال بودند.

به گفته این منابع، اجرای طرح احیای این شرکت‌ها به یک شرکت متخصص واگذار شده است به خصوص اینکه دفاتر این شرکت‌ها طی بیش از هفت سال گذشته خسارت‌های زیادی متحمل شده‌اند.

خبرگزاری عمون اردن با اعلام این خبر به زمان مشخصی برای بازگشایی این گذرگاه اشاره‌ای نکرد در حالیکه طرف سوری آمادگی خود برای ازسرگیری فعالیت‌های این گذرگاه را اعلام کرده است به خصوص اینکه راه‌های منتهی به این گذرگاه نیز به مناطق امن تبدیل شده و تحت کنترل ارتش سوریه است.

گذرگاه «جابر» یا همان «نصیب» شریان اصلی تجارت بین اردن، سوریه، لبنان، ترکیه و تعدادی از کشورهای اروپایی است و این گذرگاه از سه سال پیش به دنبال سیطره گروه‌های مسلح بر این گذرگاه، تعطیل شد و همین امر باعث ایجاد رکود شدید در بازار اردن شد.

پیش از این مسئولان اردنی از آمادگی این کشور برای ازسرگیری مبادلات تجاری با سوریه از طریق گذرگاه مذکور خبر داده بودند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول