اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار فرمانده ارتش لبنان درباره طمع‌ورزی‌های تل‌آویو

فرمانده ارتش لبنان در هفتاد و سومین سالروز عید ارتش اعلام کرد دشمن اسرائیلی اولین طرفی است که از تروریسم در منطقه سود می‌برد و به خاک و ثروت‌های طبیعی لبنان چشم دوخته است.

هشدار فرمانده ارتش لبنان درباره طمع‌ورزی‌های تل‌آویو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان در  هفتاد و سومین سالروز عید ارتش این کشور اعلام کرد «عید امسال با دستاوردهای خوب در زمینه شکست تروریست‌ها همراه شده است».

بر اساس گزارش وبگاه «النشره» لبنان، عون خطاب به نظامیان ارتش گفت: منطقه عربی شاهد بحران‌ها و درگیری‌های خونین در سایه تحولات بزرگ است و بدون شک انعکاس‌هایی بر کشور ما خواهد داشت، به همین دلیل شما را به بیداری و هوشیاری برای حفظ آمادگی کامل و تضمین وحدت فرا می‌خوانم.

عون ادامه داد: اینکه لبنان بر تروریسم پیروز شده مطلقا به این معنا نیست که در امنیت قرار دارد. دشمن اسرائیلی اولین طرفی است که از تروریسم در منطقه سود می‌برد، چشم او به اراضی و ثروت‌های طبیعی ماست، این دشمن فرصتی پیدا نمی‌کند مگر اینکه از طریق آن بخواهد طمع‌های خود را محقق کند.

وی تأکید کرد عقیده ارتش لبنان ثابت است، جهت قطب‌نمای خود به سمت دشمن اسرائیلی را تغییر نخواهد داد و از حق خود در مالکیت اراضی و ثروت‌های طبیعی دفاع خواهد کرد.

ادامه تجاوزات مرزی رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر ارتش لبنان اعلام کرد رژیم صهیونیستی بار دیگر با عبور از« حصار الکترونیک مرزی» به خاک لبنان تجاوز کرده است.

در پی این موضوع، لبنان از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل «یونیفل» درخواست کرد این موضع را  به اطلاع دشمن صهیونیستی برساند و به تل‌آویو ابلاغ کند باید به حفاری‌های خود در منطقه یاد شده پایان دهد زیرا «خط آبی» را نقض کرده است.

خط آبی به مرزی می‌گویند که در سال 2000 میلادی پس از عقب نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان، از سوی سازمان ملل ترسیم شد که به خط عقب نشینی هم معروف است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول