اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

رئیس کمیته پولی و بانکی مجلس مطرح کرد

کاهش قیمت ارز با فروش ارز پتروشیمی‌ها در بازار ثانویه/ حذف صرافی‌ها از ابتدا اشتباه بود

رئیس کمیته پولی و بانکی مجلس گفت: در صورتی که پتروشیمی‌ها ارزشان را در بازار ثانویه عرضه کنند نرخ ارز کاهش می‌یابد و بازار به آرامش می رسد.

کاهش قیمت ارز با فروش ارز پتروشیمی‌ها در بازار ثانویه/ حذف صرافی‌ها از ابتدا اشتباه بود

به گزارش خبرگزاری فارس محمدحسین حسین زاده بحرینی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته با بیان اینکه  بازار ارز نیازمند مدیریت فعال و نه منفعلانه بانک مرکزی است، اظهارداشت: تصمیم دولت برای عرضه ارز به نرخ ثابت برای تمام مصارف و به هر میزان نادرست بود.

وی با تاکید بر اشتباه بودن حذف صرافی‌ها از بازار ارزی کشور، افزود: مهارت فنی که می تواند در کشور بازارگردانی کند در بانک مرکزی وجود ندارد.

رئیس کمیته پولی و بانکی مجلس گفت: اگر پتروشیمی ها ارز حاصل از صادراتشان را به قیمت آزاد بفروشند ما‌به‌التفاوت 80 هزار میلیارد تومانی ایجاد می شود که در حقیقت آن را از بخش تولید دریغ کرده‌ایم و به وارد‌کنندگان داده‌ایم.

حسین زاده بحرینی ادامه داد: در صورتی که پتروشیمی ها ارزشان را در بازار ثانویه عرضه کنند نرخ ارز کاهش می‌یابد و بازار به آرامش می رسد. تلاش های سه ماهه در حال نتیجه دادن است و دولت پذیرفته تا تصمیمات کمیسیون اقتصادی مجلس را در حوزه بازار ارز اجرا کند.

یک کارشناس اقتصاد هم در این برنامه گفت: حذف صرافی‌ها و دیر راه انداختن بازار ثانویه باعث شد که قیمت ارز در کوچه و خیابان تعیین شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول