اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

خدایی در نشست خبری:

نتایج نهایی کنکور دهه سوم شهریور اعلام می‌شود/شانس 70 درصد قبولی داوطلبان

رئیس سازمان سنجش گفت: در مجموع شانس قبولی داوطلبان کنکور امسال 70 درصد است و 86 درصد داوطلبان به صورت بی‌آزمون پذیرش می‌شوند که با احتساب دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی نزدیک 90درصد بدون آزمون به دانشگاه می‌روند.

نتایج نهایی کنکور دهه سوم شهریور اعلام می‌شود/شانس 70 درصد قبولی داوطلبان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری صبح امروز گفت: 59 درصد داوطلبان کنکور خانم‌ها و 41 درصد آقایان بودند که 101 هزار و 614 نفر یعنی 10 درصد غایب بودند. 763 هزار و 499 نفر ظرفیت داریم که 19 هزار نفر ظرفیت افزایش پیدا کرده که 15 هزار نفر در مراکز تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان است.

وی گفت: از روز شنبه 13 مردادماه ویژه‌نامه انتخاب رشته در باجه‌های روزنامه‌فروشی توزیع می‌شود و سیستم انتخاب رشته مجازی نیز از شنبه به تدریج بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

خدایی افزود: انتخاب رشته مجازی بر اساس اطلاعات موجود داوطلبان و آخرین نمرات سال گذشته و آخرین ضوابط اعلام می‌شود. یعنی داوطلبان می‌توانند کامل‌ترین نوع اطلاعات بهره‌مند شوند و امسال پیشنهاد دادیم هزینه این سیستم به 6 هزار تومان کاهش یابد.

* نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

وی گفت:‌ انتخاب رشته برای جداگانه صورت می‌گیرد و زمان انتخاب رشته از سوی مرکز سنجش این دانشگاه اعلام می‌شود.

به گفته وی، انتخاب رشته برای کنکور سراسری به جزء دانشگاه آزاد از 15 تا 20 مرداد است و نتایج نیز دهه سوم شهریور اعلام می‌شود.

* همه مجاز شدند

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور عنوان کرد: تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه یا غیرروزانه شدند و برای پذیرش با سوابق تحصیلی نیز حتی افرادی که کنکور ندادند هم می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی در رابطه با چگونگی تأثیر سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور گفت:‌برای سال 97 تأثیر مثبت لحاظ می‌شود ولی بر اساس آخرین مصوبه شورای سنجش و دانش برای سال 98 تأثیر معدل به صورت قطعی است که البته قرار شد کمیسیون آموزش مسئله را بررسی و نظرات را اعلام کند ولی در حال حاضر تأثیر قطعی برای سال 98 به قوت خود باقی است.

خدایی گفت: امسال 129 هزار نفر در روزانه و 30 هزار نفر در نوبت دوم ظرفیت داریم و بیش از 4 برابر برای روزانه و نوبت دوم مجاز می‌شوند.

وی گفت: در مجموع شانس قبولی داوطلبان کنکور امسال 70 درصد است و 86 درصد داوطلبان به صورت بی‌آزمون پذیرش می‌شوند که با احتساب دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی نزدیک 90درصد بدون آزمون به دانشگاه می‌روند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در بحث آزمون‌های بین‌المللی سازمان سنجش دو نوع آزمون بین‌المللی برگزار می‌کند. در برگزاری آزمون آیلس به دلیل آنکه چند مؤسسه بانی برگزاری آزمون هستند و داوطلبان با ثبت‌نام در سایت این مؤسسه‌ها در آزمون شرکت می‌کنند مشکلی نداریم و ارز دولتی به این مؤسسات ارائه می‌شود ولی در آزمون تافل به دلیل اینکه داوطلبان باید به صورت مستقیم در سایت مورد نظر و با استفاده از کارت اعتباری بین‌المللی ثبت نام کنند در آینده دچار مشکلاتی می‌شویم ولی بااین حال برای تخصیص ارز در این آزمون هم مشکلی نداریم البته هنوز راه حلی برای مشکل ثبت‌نام در سایت پیدا نکردیم.

وی درباره اعمال سهمیه ایثارگران در کنکور گفت: اصلاح سهمیه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و در صورتی که در صحن علنی مجلس مطرح شود مجلس آن را تصویب می کند.

خدایی افزود: پیشنهاد ۸۵ درصد کف نمره آخرین فرد قبولی از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شده است و بستگی به نوع مصوبه مجلس در صورتی که از امسال قابل اجرا باشد، در کنکور ۹۷ اجرایی می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول