اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جروزالم پست گزارش داد

شکایت یک گروه صهیونیستی از بانک سرمایه گذاری اروپا به دلیل ارتباط با ایران

یک گروه از آمریکایی‌ها با وکالت یک شرکت حقوقی رژیم صهیونیستی ، شکایتی علیه تهران در واشنگتن ثبت کرده و خواهان دریافت غرامت بابت «اقدامات تروریستی ایران» شد.

شکایت یک گروه صهیونیستی از بانک سرمایه گذاری اروپا  به دلیل ارتباط با ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که رایزنی‌های اتحادیه اروپا و ایران برای حفظ برجام به دنبال خروج آمریکا از این توافق ادامه دارد، گروهی از آمریکایی‌ها با وکالت یک شرکت حقوقی صهیونیست شکایتی علیه یکی از بانک‌های مطرح اروپایی در ارتباط با روابط این بانک با ایران به دادگاهی در پایتخت آمریکا شکایت بردند.

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، گروهی از آمریکایی‌ها که ادعا دارند «قربانیان حملات تروریستی ایران» هستند، در دادگاهی در واشنگتن دی سی، علیه «بانک سرمایه‌گذاری اروپا» به دلیل داشتن روابط و پیوندهای اقتصادی شکایت کردند.

بنا بر این گزارش، وکالت این گروه از آمریکایی‌ها را یک شرکت حقوق صهیونیستی به نام «شورات هادین» برعهده دارد.

در متن شکایت ادعایی علیه این بانک و ایران آمده که «پیوندهای بانک سرمایه‌گذاری اروپا با رژیم ایران سبب تامین مالی حملات تروریستی» شده است.

این شکایت در حالی مطرح شده که پارلمان اروپا از طرح همکاری «بانک سرمایه‌گذاری اروپا» با ایران به منظور برای حفظ برجام پس از خروج آمریکا موافقت کرد هرچند رئیس این بانک اخیرا گفته که «علیرغم آنکه ما از توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم اما ایران جایی نیست که ما بتوانیم در این کشور نقشی فعال ایفا کنیم» (جزئیات بیشتر).

این بانک به عنوان بازوی مالی اتحادیه اروپا برای ارائه خدمات مالی به کشورهای مدنظر این اتحادیه، یکی از ستون‌های تلاش‌های بروکسل برای حفظ روابط تجاری با ایران به شمار می‌رود. 

این شرکت صهیونیستی مدعی است که «احکام حقوقی حل نشده» علیه ایران  به ارزش بیش از ۴۳ میلیارد دلار وجود دارد و ایران از دادن «غرامت» به «قربانیان حملات تروریستی در سراسر جهان» امتناع کرده است.

شاکیان پرونده ثبت شده علیه ایران در پایتخت آمریکا تاکید دارند که بانک سرمایه‌گذاری اروپا «باید همه دارایی‌های ایران در این بانک را اعلام کرده و آنها را برای دادن غرامت به خانواده‌های قربانیان ترور تحویل بدهد».

رئیس شرکت صهیونیستی شورات هادین هم بیانیه‌ای صادر و ادعا کرده، تا زمانی که «حمایت ایران از تروریسم ادامه دارد، هیچ بانکی در جهان غرب نباید با ایران تعامل کند».

«نیتسانا دارشان لایتنر» خطاب به بانک اروپایی هم گفته که ادامه تعاملاتش با ایران به معنای «حمایت مستقیم مالی از تروریسم» است.

شکایت از ایران در آمریکا سابقه طولانی داشته و قبلا هم محاکم آمریکایی با اتهام‌زنی‌ها در موضوعات مختلف از قبیل ادعای حمایت از تروریسم و دست داشتن در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱،، به توقیف دارایی‌ها و اموال بلوکه شده ایران در آمریکا رای داده‌اند.

ادعای حمایت ایران از تروریسم به ویژه دست داشتن در حملات 11 سپتامبر حتی صدای خود آمریکایی‌ها را هم در آورده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول