اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

شناسایی نوع جدیدی از ویروس ابولا در سیرالئون

برای نخستین بار در یک دهه اخیر ویروس ابولا دچار جهش ژنتیکی شده و نوع جدیدی از آن در کشور آفریقایی سیرالئون شناسایی گردیده است.

شناسایی نوع جدیدی از ویروس ابولا در سیرالئون

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، برای اولین بار در یک دهه اخیر ویروس ابولا دچار جهش ژنتیکی شده و نوع جدیدی از آن در کشور آفریقایی سیرالئون شناسایی شده است. این ویروس در بدن نوع خاصی از خفاش ها به نام خفاش های دم آزاد شناسایی شده است. آنها خانواده‌ای از خفاش‌ها هستند که عموماً جثه‌ای بزرگ و بال‌هایی نسبتاً بلند و باریکی دارند. خفاش های این خانواده در همه قاره‌ها به جز قطب جنوب یافت می‌شوند.

بررسی های دانشمندان بر روی این نوع جدید از ویروس ابولا ادامه دارد و هنوز مشخص نیست آیا ویروس یادشده برای انسان مضر است یا خیر. آنها همچنین در تلاش هستند تا شیوه مخفی شدن این ویروس را دریابند و روشی برای مهار آن بیابند.

آخرین بار در سال 2008 نسخه ای جهش یافته از ویروس ابولا شناسایی شد که Bundibugyo ebolavirus نام داشت. اما نوع مرگبار این ویروس که در سال 2013 موجب مرگ بیش از 11 هزار نفر در غرب آفریقا شد، Zaire ebolavirus نام دارد که در سال 1976 کشف شده بود.

شناسایی نوع جدید ویروس ابولا در حین اجرای طرحی به نام PREDICT اتفاق افتاده که توسط دانشگاه کالیفرنیا انجام می شود و هدف از انجام آن بررسی نحوه انتقال برخی امراض و بیماری ها از حیوانات به انسان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول