اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

کارگردان تئاتر عروسکی در گفت‌وگو با فارس:

پروژه نمایشی «پسر جنگل» به اجرا می‌رسد/ حضور 16 عروسک در این نمایش

رامین کهن، کارگردان تئاتر عروسکی از آماده سازی نمایش عروسکی «پسر جنگل» برای اجرا در جشنواره تئاتر تهران -مبارک خبر داد و گفت: این نمایش دارای 16 عروسک است.

پروژه نمایشی «پسر جنگل» به اجرا می‌رسد/ حضور 16 عروسک در این نمایش

رامین کهن، کارگردان تئاتر عروسکی ضمن بیان این مطلب، در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس گفت: این نمایش همان داستان مطرح پسر جنگل است که به صورت عروسکی و موزیکال تئاتری در آمده است و یکی از بزرگترین پروژه‌های تئاتر عروسکی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایش دارای بیش از 16 عروسک است، افزود: وقتی یک اثر سینمایی و داستانی تبدیل به تئاتر می‌شود، خواسته یا ناخواسته تغییراتی پیدا می‌کند چرا که مدیوم تئاتر متفاوت است ما هم با توجه به آنچه که در تئاتر لازم است در تئاتر عروسکی باید پیام و مفهوم خودمان را ارائه دهیم و به تعبیری خوانش خود را داشته باشیم.

کهن با اشاره اینکه از ابتدای بهار کار بر این پروژه را آغاز کرده است، گفت: موسیقی نمایش نیز دو بخش دارد، موسیقی ترانه‌ها و موسیقی متن که همه به صورت ضبط شده است و آهنگسازی‌اش با خودم و فراز خنافری بوده است.

وی در ادامه افزود: در ایام جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک این نمایش در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا می‌شود چرا که دکور سنگینی دارد و تلاشمان این است که در همان سالن اصلی هم اجرای عمومی برویم.

کهن یادآور شد: این نمایش از سوی کمپانی تئاتر سایه به نویسندگی و کارگردانی خودم براساس داستان معروف جنگل اثر رودیارد کیپلینگ است. صداپیشگان عروسک الکا هدایت، محمدرضا مالکی، سعید ابک، کامیار محبی، هانی مقدم، آزاده مویدی فرد و با حضور افتخاری ژاله علو، مرضیه برومند، مریم سعادت، امیرحسین صدیق و محمد بحرانی هستند.

وی با اشاره به اینکه هزینه دکور و کار زیاد شده است، گفت: خود خانم برومند درباره کمک هزینه‌ها حساس هستند و هر سال دقیق پرداخت می‌شود در این سه سالی که من حضور داشتم اینطور بوده منتها الان شرایط کشور قدری متفاوت است و بحران اقتصادی داریم و این هم ناخواسته گریبان همه بخش‌ها را خواهد گرفت امیدواریم که این شرایط در جشنواره کمتر وجود داشته باشد و بحران‌ها رفع شود وگرنه با این وضعیت مشخص نیست فشاری که مردم می‌آید به لحاظ اقتصادی کار کردن در عرصه تئاتر را سخت می‌کند و امیدوارم ما هم بتوانیم قدری مردم را شاد کنیم.

به گزارش فارس، طراح عروسک : علی پاک دست، مریم اقبالی (میهمان از گروه آران)، طراحی اولیه ی عروسک: امیر کاظمی ، ساخت عروسک : (میهمان از گروه آران) مریم اقبالی، علی پاک دست، حسین زینالی، مهرنوش صادقیان، سارا ولی، الهام وفایی، حجت هاشمی، قاسم رحمتی، امیر محمدی، امیر خلیق.

دوخت لباس عروسک: سپیده قلی زاده، حافظه اقبالی، طراح صحنه : کمپانی تئاتر سایه، طراحی و ساخت سازه ی فلزی: حجت هاشمی، تصویر سازی صحنه : رودابه کاشانی، ویدیو مپینگ: رامین بهادریف طراح لباس بازیدهندگان عروسک : نسرین خرمی، طراح نور: رضا خضرایی

بازی دهندگان عروسک: (به ترتیب حروف الفبا) سعید ابک، پرستو آریاکیا، الهام ایروانی، علی باروتی، صدف بیگدلی (میهمان از گروه آران)، فاطمه پورهاشمی، هانی حسینی (میهمان از گروه آران)، مریم رحمانی (میهمان از گروه آران)، مهرنوش صادقیان (میهمان از گروه آران)، امیر عباسیان، حمیدرضا گودرزی، متین گودرزی، مرضیه نادری (میهمان از گروه آران). 

خلاصه داستان از این قرار است که باگیرا پلنگ سیاه مهربان در جنگل به کودک بی پناهی که تنها رها شده بر می‌خورد. به دنبال پدر مادر واقعی نوزاد می‌گردد. اما آن ها را پیدا نمی‌کند. نوزاد را پیش گله گرگ‌ها می‌برد. گرگ‌ها سرپرستی او را قبول می‌کنند و نام او را موگلی می‌گذارند. موگلی با گرگ‌ها بزرگ می‌شود و زندگی می‌کند. اما ببر شاه سلطان جنگل است و کینه  دیرینه‌ای از انسان‌ها دارد...

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول