اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

مدیر انتشارات ققنوس در گفت‌وگو با فارس:

امنیت در نمایشگاه فرانکفورت، مطالبه ناشران ایرانی است/ کار ما فرهنگی است نه سیاسی

مدیر انتشارات ققنوس در خصوص مطالبه ناشران ایرانی از مسئولان نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت گفت: ما در این نمایشگاه کار فرهنگی انجام می‌دهیم و برای کار سیاسی به فرانکفورت نمی‌رویم، بنابراین نباید مزاحمتی برایمان ایجاد شود.

امنیت در نمایشگاه فرانکفورت، مطالبه ناشران ایرانی است/ کار ما فرهنگی است نه سیاسی

 به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، امیر حسین زادگان مدیر انتشارات ققنوس از جمله ناشران ایرانی بود که سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت شرکت کرد، اما طی روز سوم نمایشگاه حضور منافقین موجب اخلال در امر فعالیت ناشران ایرانی شد. در ادامه برخی از ناشران مستقل ایران نسبت به این اخلال اقدام به اعتراض کردند که مسئولان نمایشگاه فرانکفورت تنها به پرداخت غرامت ۵۰۰۰ یورویی اقدام کردند. خبرنگار فارس با این ناشر در راستای این واکنش‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

حسین‌زادگان در پاسخ به اینکه ناشران مستقل ایرانی سال گذشته در مواجهه با این اخلال اعتراض کردند، مطالبه شما به عنوان ناشر شرکت کننده ایرانی از مسئولان آلمانی چیست؟ گفت: مطالبه من به عنوان ناشر داشتن امنیت است و اینکه کسی مزاحمتی برای ما در نمایشگاه ایجاد نکند.

مدیر نشر ققنوس در ادامه در پاسخ به این سوال فارس که پرداخت غرامت ۵۰۰۰ یورویی را در برابر این اعتراض چگونه ارزیابی می‌کنید، توضیح داد: این هزینه به ارشاد داده شده و در واقع به عنوان تخفیف در هزینه غرفه ایران است.

وی ادامه داد: ما در این نمایشگاه کار فرهنگی انجام می‌دهیم و برای کار سیاسی به فرانکفورت نمی‌رویم بنابراین نباید مزاحمتی برایمان ایجاد شود.

حسین زادگان در خصوص حضور در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت تصریح کرد: اوضاع دلار به گونه‌ای است که ممکن است نتوانیم در این نمایشگاه شرکت نکنیم، البته ثبت‌نام را انجام داده‌ایم، باید ببینیم شرایط به چه شکل خواهد شد.

این ناشر همچنین به آثار ققنوس در این عرصه بین‌المللی اشاره کرد و بیان داشت: ما حدود ۱۰ تا۱۲ رمان ایرانی تالیفی و جدید داریم که در کنار ۱۰۰ عنوان اثر انتشارات به فرانکفورت ارسال خواهد شد؛ البته چکیده آثار و رمان‌های تازه‌ منتشر شده به انضمام دیگر کتاب‌هایمان در بروشوری تجمیع و ترجمه شده و قرار است در این نمایشگاه ارائه شود. در این بروشور مشخصات و نمونه‌ای از آثار آمده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول