اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در دیدار با رئیس کنگره جهانی یهودیان؛ السیسی بر حمایت از روند سازش تأکید کرد

رئیس کنگره جهانی یهودیان که به قاهره سفر کرده است با رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد.

در دیدار با رئیس کنگره جهانی یهودیان؛ السیسی بر حمایت از روند سازش تأکید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رونالد لاودر» رئیس کنگره جهانی یهودیان امروز یکشنبه با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار و درباره مسئله فلسطین و بحران‌های منطقه گفت‌و‌گو کرد.

«بسام راضی» سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر گفت که در این دیدار «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر نیز حضور داشت و طرفین به بررسی پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای از جمله روند سازش در غرب آسیا پرداختند.

السیسی بر حمایت مصر از تلاش‌های مربوط به ازسرگیری روند سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی بر اساس مرجعیت‌های بین‌المللی و راه‌حل دو دولت مطابق با مرزهای سال ۱۹۶۷ تأکید کرد.

بنابر گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، رئیس‌جمهور مصر تصریح کرد که تحقق آشتی فلسطینیان و بازگرداندن مسئولیت نوار غزه به تشکیلات خودگردان، به تلاش‌های مربوط به احیای مذاکرات بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و دستیابی به راه‌حل عادلانه و فراگیر قضیه فلسطین کمک می‌کند.

السیسی همچنین بر تمایل قاهره برای توسعه روابط استراتژیک با آمریکا و تماس با طیف‌های مختلف جامعه این کشور تأکید کرد و گفت که این امر به داشتن تصویر روشن از حقیقت چالش‌های منطقه کمک می‌کند و مواضع مشترک دو طرف و تلاش‌های آنها برای احیای ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا را تقویت می‌کند.

در این دیدار همچنین راهکارهای سیاسی بحران‌های منطقه‌ای بر اساس اصل احترام به حاکمیت کشورها و تمامیت ارضی آنها و عدم دخالت در امور داخلی این کشورها بررسی شد.

لاودر نیز روابط بین مصر و آمریکا را ستود و از ایفای نقش قاهره در مقابله با خطر تروریسم که تهدیدی برای امنیت و ثبات غرب آسیاست، قدردانی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول