اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
براساس رتبه‌بندی کیو.اس اعلام شد

معتبرترین دانشگاه‌های جهان در سال 2019

معتبرترین دانشگاه‌های جهان در سال 2019، براساس نظام رتبه‌بندی کیو.‌اس معرفی شدند.

معتبرترین دانشگاه‌های جهان در سال 2019

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، معتبرترین دانشگاه‌های جهان در سال 2019، براساس نظام رتبه‌بندی  کیو.اس معرفی شدند.

نظام رتبه‌بندی کیو.اس از سال 2004، سالانه دانشگاه‌ها جهان را با استفاده از شش شاخص ارزیابی و 700 دانشگاه برتر را معرفی می‌نماید.

شاخص‌های اعتبار دانشگاه، اعتبار افراد شاغل، نسبت دانشجو به اعضای هیئت علمی، میزان استناد به هر عضو هیئت علمی، تعداد اعضای هیئت علمی بین‌المللی، تعداد دانشجوی بین‌المللی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی کیفی دانشگاه‌ها است که توسط نظام کیو‌.اس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اطلاعات مورد نیاز این نظام رتبه بندی از طریق نظرسنجی از صاحب‌نظران حوزه‌های موضوعی، نظرسنجی از کارفرمایان، پایگاه استنادی اسکوپوس و پرسشنامه‌ای که خود دانشگاه‌ها پر می‌کنند، گردآوری می‌شود. 

1. اعتبار دانشگاه: شاخص کیفی مبتنی بر اظهار نظر صاحب‌نظران است که بیشترین امتیازات را به خود اختصاص داده است.

از صاحب‌نظران حوزه‌های موضوعی در ارتباط با اعتبار دانشگاه‌ها در رشته موضوعی مورد تخصص خود نظرسنجی می‌شود.

در رتبه بندی 2016-2017 نظام رتبه بندی کیو.اس، 74651 نفر از متخصصان و صاحب‌نظران دانشگاه‌ها مشارکت داشتند.

2. اعتبار افراد شاغل: دیدگاه کارفرماها درباره کیفیت کاری فارغ‌التحصیلان هر دانشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

3. نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجو: این شاخص کیفیت آموزش دانشگاه‌ها و مدت زمانی که هر عضو هیئت علمی به یک دانشجو اختصاص می‌دهد را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

4. میزان استناد به هر عضو هیئت علمی: هدف از این شاخص بررسی تاثیر پژوهشی دانشگاه‌ها است. اطلاعات مربوط به استنادات دریافتی پنج سال اخیر هر دانشگاه از پایگاه استنادی اسکوپوس استخراج و به منظور ارزیابی عادلانه دانشگاه‌ها به جای استناد کل دانشگاه، استناد به ازای هر عضو هیئت علمی محاسبه می‌شود.

5. تعداد اعضای هیئت علمی بین‌المللی و تعداد دانشجوی بین‌المللی: هدف از این دو شاخص ارزیابی میزان موفقیت یک دانشگاه در جذب دانشجو و اعضای هیئت علمی بین‌المللی است.

براساس نتایج این بررسی، موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه‌های هاروارد و استنفورد معتبرترین دانشگاه‌های جهان در سال گذشته بوده‌اند.

لیست ده دانشگاه برتر جهان را در زیر مشاهده می‌کنید: 

1. «موسسه فناوری ماساچوست» (MIT)

دانشگاه ام‌آی‌تی، به آموزش علم و فناوری اختصاص دارد. از میان اکتشافات علمی و پیشرفت‌های فناوری این دانشگاه، می‌توان به نخستین سنتز شیمیایی پنی سیلین و ابداع رادار اشاره کرد.

2. «دانشگاه استنفورد» (Stanford University)

دانشگاه استنفورد که در سال 1891 تاسیس شد، علاوه بر 21 جایزه نوبل و چهار جایزه پولیتزر، بیشترین دریافت‌کنندگان "جایزه تورینگ" (Turing Award) را به خود اختصاص داده است.

3. «دانشگاه هاروارد» (Harvard University)

دانشگاه هاروارد، قدیمی‌ترین موسسه آموزشی آمریکا، در سال 1636 تاسیس شد. این دانشگاه، از برترین دانشگاه‌های جهان است و در سال 2011، رتبه نخست نظام رتبه بندی تایمز را کسب کرد.

4. «مؤسسه فناوری کالیفرنیا»  (California Institute of Technology)

5. «دانشگاه آکسفورد» (University of Oxford)

دانشگاه آکسفورد هم یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است که 30 رهبر، 26 نخست‌وزیر، 26 برنده جایزه نوبل و بیش از 120 مدال‌آور المپیک از آن فارغ التحصیل شده‌اند.

دانشجویان دانشگاه آکسفورد برای ورود به این دانشگاه، نیاز به نمرات بالا و پذیرفته شدن در مصاحبه دارند. از میان افراد مشهوری که در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند، می‌توان استیون هاوکینگ، جی. آر. آر. تالکین و اسکار وایلد را نام برد.

6. «دانشگاه کمبریج» (University of Cambridge)

دانشگاه کمبریج که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان به شمار می‌رود، 31 دانشکده مستقل دارد؛ این دانشگاه، به خاطر رتبه عالی در ریاضیات و داشتن تعداد بسیاری از برندگان مدال فیلدز مشهور است.

7. «انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ» (ETH Zurich)

8. «کالج سلطنتی لندن» (Imperial College London)

9. «دانشگاه شیکاگو» (University of Chicago)

10. «کالج دانشگاهی لندن» (University College London)

تصویری از اسامی معتبرترین دانشگاه‌های جهان که توسط سایت «topuniversities» منتشر شده را در زیر مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول